Loteria Nadal 2025
Arxius Epstein
Inuncat
Selectivitat 2026 (PAU)
Bustos cas Mercuri
Sumar PSOE
B9 de Badalona
Shein
Sospitós Universitat de Brown
UE Ucraïna fons russos congelats
Ordeig IRTA-CReSA
Incendi Hospitalet de Llobregat
Barça Baskonia
Punter Pascual
Joan Laporta

Madrid

Un mètode de càlcul japonès s'esté a molts col·legis estatals

Amb quinze minuts diaris d'exercicis de càlcul, un mètode japonès creat fa cinquanta anys ha aconseguit que uns quatre milions de nens de tot el món desenvolupin la seva capacitat intel·lectual a través de les matemàtiques. El Kumon s'aplica en 181 centres de tot l'Estat, principalment a Catalunya, el País Valencià i Madrid, i els seus 11.500 alumnes tenen un índex de fracàs escolar baixíssim.

14/07/2007 - 13.58 Actualitzat 14/07/2007 - 14.31

El 1954, el professor de matemàtiques japonès Toru Kumon va decidir desenvolupar les habilitats del seu fill mitjançant activitats de càlcul. La recepta de Kumon va funcionar a la perfecció: quan el seu fill estava a segon de primària ja sabia resoldre problemes corresponents al sisè curs, a més de millorar el rendiment en altres matèries.

A partir del mètode de Kumon es va crear una acadèmia que aviat es va estendre pel Japó i que el 1973 va fer el salt internacional establint la seu a Nova York. A principis de la dècada dels noranta va arribar a l'estat espanyol i, a més dels centres propis, col·labora amb altres col·legis que incorporen les classes de Kumon a les seves activitats extraescolars.

Els alumnes de Kumon tenen entre dos i vint anys, però el director de Formació de Kumon Espanya, Aurelio Sánchez, destaca que el mètode també es pot aplicar a adults, com per exemple les persones que hagin de preparar unes oposicions. "Les matemàtiques són l'eina per desenvolupar capacitats genèriques", explica Sánchez, que aclareix que es tracta d'una metodologia basada en el "treball continuat", eficaç "a llarg termini" i no serveix per superar un examen concret.