Loteria de Nadal 2025
Comicis a Extremadura
Tiroteig a Johannesburg
Dossier Epstein
Tales il·legals arbres
Mort violenta Molins de Rei
Inuncat
Oficines Correus Extremadura
B9 de Badalona
Selectivitat 2026 (PAU)
Bustos cas Mercuri
Sumar PSOE
Vila-real Barça
Girona Atlètic de Madrid
Brahim Díaz Marroc

Hospitalet de Llobregat

Una educació més personalitzada per evitar que la violència i els conflictes arribin a l'escola

Un institut de l'Hospitalet de Llobregat recondueix el comportament dels alumnes conflictius amb una educació més personalitzada. Davant l'augment de l'agressivitat entre els joves, l'equip directiu de l'Institut Eduard Fontserè va voler assumir una feina que va més enllà de la docència. Mentre el director vigila els alumnes d'ESO quan s'acaben les classes, el cap d'estudis controla un grup de nois no escolaritzats que passen l'estona davant les portes del centre. Així s'ha reduït un 92% els casos expedientats.

04/12/2019 - 14.50 Actualitzat 04/12/2019 - 14.23

Ja fa anys, però aquest últim curs encara més, que els professors d'un institut de l'Hospitalet són testimonis d'un augment de l'agressivitat entre els joves. Els motius són banals i, normalment, comencen al carrer. Per evitar que la violència i els conflictes contaminin la vida de l'institut, l'equip directiu té clar que han d'assumir una feina que va molt més enllà de la docència. Mentre el director vigila els alumnes d'ESO quan s'acaben les classes, el cap d'estudis controla un grup de nois no escolaritzats que passen l'estona davant les portes del centre. A l'Institut Eduard Fontserè han demanat ajuda a l'Observatori de la Violència, que depèn de la Universitat Autònoma i la Diputació de Barcelona. Han dissenyat un sociograma que els ajudarà a identificar els alumnes líders, els rebutjats i els "invisibles". Aquesta informació els permetrà prevenir la violència i modificar les dinàmiques de grup. Hauran de reforçar les tutories i treballar més estretament amb els serveis socials de l'Ajuntament de l'Hospitalet. De moment, ja han començat a modificar actituds implicant alguns alumnes en un grup de percussió que barreja nois i noies d'orígens diferents.