Benito esclata d'alegria en creuar la meta aragonesa (@agsoudal)

Espectacular doblet de Mireia Benito al Campionat d'Espanya, que ratifica el moment històric del ciclisme català en dones

La penedesenca de 29 anys també s'imposa a la prova en ruta, disputada aquest dissabte a Sabiñánigo
Guim Fortuny Gimbert Actualitzat

El ciclisme català en dones viu un moment històric, com han comprovat aquest cap de setmana a Sabiñánigo, seu del Campionat d'Espanya 2026. Després de l'impacte de la retirada de la gran favorita, l'espluguenca Paula Blasi, provocada per una caiguda mentre reconeixia el recorregut, ha estat la penedesenca Mireia Benito qui ha aconseguit el doblet estratosfèric.

Si dijous Benito, de 29 anys, s'imposava en la contrarellotge per quarta vegada consecutiva, aquest dissabte ha estat la primera en creuar la meta de la prova en ruta. "Volia marxar amb el sentiment d'haver lluitat al màxim", ha reconegut emocionada la ciclista de l'AG Insurance - Soudal Pro Cycling Team, que fins ara només havia quedat tercera en un parell d'edicions. 

La cursa, de 129,7 quilòmetres dividits en 5 voltes a un circuit amb 445 metres de desnivell acumulat, l'han acabat disputant un grup de cinc corredores. En l'ascensió final, però, Benito ha fet valer la seva experiència per superar la defensora del maillot abanderat Sara Martín i Paula Ostiz, segona i tercera, i deixar fora del podi una pentacampiona com Mavi García i Sandra Alonso.

La ciclista de Llorenç del Penedès podria tenir properament una altra alegria si es confirma el seu fitxatge per l'equip Movistar on, segons algunes informacions, podria coincidir amb Blasi. Tot plegat un gran preàmbul per a la festa major del ciclisme que suposarà la sortida des de Barcelona del Tour de França. Això sí en categoria masculina... però quan hagi de ser, serà.

El més llegit
AVUI ÉS NOTÍCIA
Anar al contingut