
Ábalos demanarà la nul·litat de la sentència i denuncia que ha estat víctima d'un judici polític
Redacció
L'exministre socialista José Luis Ábalos demanarà la nul·litat de la sentència que el condemna de 24 anys de presó per les comissions en contractes de mascaretes el 2020.
En un àudio al qual ha tingut accés la Cadena SER, Ábalos anuncia que recorrerà al Tribunal Constitucional una pena que qualifica de "desproporcionada" i assegura que ha estat víctima d'un judici polític.
A més, carrega contra l'empresari Víctor de Aldama i lamenta que s'ha "premiat" un delator sense ni corroborar si diu la veritat.
"Ha confessat per interès propi, per aconseguir la impunitat en aquesta i la resta de causes que tenia", ha dit Ábalos que ha recordat que va Aldama va ingressar a la presó per un altre cas, el d'una trama empresarial que defraudava impostos dels hidrocarburs.
La seva col·laboració en el cas mascaretes ha acabat beneficiant l'empresari amb la suspensió de la seva pena perquè va confessar el pagament de comissions.
El judici: "Una tortura"
Ábalos també critica que el Tribunal Suprem tenia decidit, abans del judici, que el condemnaria.
"Ens hauríem pogut estalviar un mes i escaig d'una tortura física i també psicològica perquè és humiliant arribar emmanillat, perquè, en definitiva, està predeterminat", ha conclòs l'exministre.
Ábalos creu també que s'ha vulnerat la seva presumpció d'innocència i que la recompensa a l'empresari Víctor de Aldama suposa un retrocés democràtic greu.