Brussel·les

El "roaming" deixarà d'existir d'aquí a dos anys

L'abril de l'any que ve hi haurà un període transitori en què les tarifes del "roaming" s'abaratiran fins a un 25%

Redacció

El juny del 2017, els europeus que viatgin dins de la Unió Europea ja no hauran de pagar el sobrecost d'itinerància de la telefonia mòbil, conegut com a "roaming". Així ho han acordat el Parlament i el Consell Europeu, després d'una llarga negociació.

L'acord suposa que, d'aquí a un any, els consumidors europeus podran fer i rebre trucades, enviar missatges i utilitzar serveis de dades sense pagar cap recàrrec sobre la tarifa del seu país. L'abril de l'any que ve començarà un període transitori en què les tarifes del "roaming" s'abaratiran fins a un 25%.

El pacte estableix també que els operadors puguin aplicar una "política d'ús just" per "evitar una utilització abusiva del 'roaming'". Això fa referència, per exemple, a utilitzar els serveis de "roaming" per "altres propòsits que no siguin viatges periòdics".