
Confinen tot el municipi de Sant Quirze Safaja per un incendi forestal
Les autoritats confinen tot el municipi de Sant Quirze Safaja per l'incendi forestal que crema des d'aquest migdia a la zona.
Protecció civil ha anunciat la mesura i ha enviat una alerta als mòbils de tota la població per demanar-los que no surtin de casa, que tanquin portes i finestres i que no circulin per la zona.

Prèviament s'havia confinat el càmping l'Illa, ja que l'incendi s'ha declarat a prop. El foc hauria començat a la cruïlla de la carretera de Centelles amb el càmping, segons ha dit Carlos Lupiáñez, alcalde de Sant Quirze, al Catalunya Migdia.
L'incendi afecta una superfície d'unes 7 hectàrees de vegetació: la majoria, vegetació forestal, tot i que també hi ha una zona de vegetació agrícola afectada. Els Agents Rurals han començat a treballar en la investigació de les causes del foc.
Els Bombers, que han rebut l'avís a les 13.22 d'aquest dimecres, dia de Sant Joan, hi han desplaçat 25 dotacions terrestres, quatre helicòpters i dos hidroavions. Segons el cos d'emergències, el foc crema "en ascendent i en alta intensitat" en una zona forestal entre el càmping i la carretera BV-1341 que s'ha hagut de tallar, segons informa el Servei català de Trànsit (SCT).
També s'ha tancat l'espai de Sant Miquel del Fai, ubicat als Cingles de Bertí, per la proximitat al foc.
Els bombers treballen en dos flancs, sobretot el que el foc està empès pel vent —encara que no és molt fort, de 15km/h—. A aquestes condicions meteorològiques s'afegeix una humitat molt baixa i uns 30 graus de temperatura.
Un altre incendi a la muntanya d'Ísil
Cap a la mateixa hora, la una de la tarda, s'ha declarat un altre incendi a la muntanta d'ïsil, al Pallars Subirà, on els bombers treballen amb dues dotacions del Grup d'actuacions forestals (GRAF) i un helicòpter.
El foc crema en direcció contrària al poble.








