Teatre
Josep Maria Flotats torna als teatres catalans amb el seu darrer èxit, "París, 1940"
L'actor i director Josep Maria Flotats va triar l'auditori de Sant Cugat del Vallès per presentar el seu últim èxit, l'obra "París 1940". Després de tres anys fora dels escenaris catalans, l'estrena d'ahir va significar el retorn de Flotats a Catalunya. L'espectacle, triomfador dels últims premis Max de teatre, "París, 1940" és un homenatge al gran actor, director i pedagog francès Louis Jouvé.
Flotats es va basar en les notes que la secretaria de Jouvé va prendre durant una "master class" al Conservatori de París l'any 40 per crear aquesta dramatúrgia. Els espectadors catalans ja van poder veure una primera aproximació a la filosofia actual de Jouvé fa 10 anys al Poliorama amb "Tot assajant Don Joan", dirigida i interpretada pel mateix Josep Maria Flotats. Ara el públic veurà una obra molt semblant a l'escenografia i dramatúrgia, amb la mateixa actriu, Mercè Pons, però amb un Flotats amb 10 anys més d'ofici, que encaixa magistralment en el vestit de Jouvé que ell mateix s'ha dissenyat. L'obra va arrencar temporada l'octubre al teatre Bellas Artes de Madrid. Les localitats es van omplir cada dia. I ara es vol contagiar l'èxit fent ruta per tot l'estat. Flotats aconsegueix que el magisteri de Louis Jouvé impregni els joves actors, i el públic marxa amb la sensació de no saber de qui acaben d'aprendre més teatre, si del mestre Jouvé o del mestre Flotats. Després d'aquesta primera actuació a l'auditori de Sant Cugat, Josep Maria Flotats recrearà el seu París de 1940 a Girona i a Lleida, però encara està per resoldre la incògnita de si la temporada que ve portarà el seu espectacle finalment a Barcelona.