La Fiscalia estudia acusar el pare del nadó maltractat de temptativa d'homicidi perquè el podria haver matat

Considera que les lesions del nadó eren de risc vital

Redacció

La Fiscalia creu que el pare del nadó de sis setmanes maltractat a Barcelona el podria haver matat, perquè les lesions que tenia eren d'un risc vital.

El ministeri públic considera que se'l podria acusar d'un delicte d'homicidi en grau de temptativa, després que els indicis contra l'home s'han reforçat, i s'oposa a la posada en llibertat, tal com demanava la seva defensa, i afegeix com a motiu el risc de fuga.

A més, la Fiscalia demana una nova compareixença urgent justament per augmentar els motius per mantenir l'home en presó provisional comunicada i sense fiança, que el jutge ja va ratificar dilluns. 

La causa està oberta per maltractament habitual, lesions molt greus i agressió sexual, però el fiscal considera que han aparegut nous elements de càrrec d'extrema gravetat, i es mantenen els motius pels quals es va adoptar la mesura cautelar, com són el risc d'obstrucció a la justícia, la protecció de la víctima i el risc de reiteració delictiva. 

El pare del nadó va ser detingut al març, juntament amb la mare de la criatura, que ara està en llibertat i ha sol·licitat tornar a declarar davant del jutge.