
Matrícules provisionals franceses per burlar la policia: l'estratègia dels criminals a la frontera
Aconsegueixen per internet les plaques, que costen només 11 euros, per transportar vehicles robats o bé perquè volen ocultar-ne la identitat
Redacció
29/07/2025 - 10.56 Actualitzat 29/07/2025 - 11.04
Els Mossos d'Esquadra han detectat a la frontera de l'Alt Empordà un augment significatiu de vehicles amb matrícules provisionals franceses, conegudes com a WW, que utilitzen delinqüents per travessar la frontera sense que el vehicle pugui ser identificat.
El cap del Grup de Recerca i Documentació (GRD) de Girona, Carles Martos, explica que aquestes matrícules s'utilitzen sovint per transportar vehicles robats o per ocultar-ne la identitat per algun motiu.
D'aquesta manera, els delinqüents circulen legalment gràcies a un tràmit senzill que es pot fer per internet i que només costa 11 euros. Amb aquest procés, poden obtenir plaques provisionals de manera ràpida, que els permeten circular entre dos i quatre mesos fins a aconseguir les definitives.
Un cop omplert el formulari, el sol·licitant només ha d'anar a un dels llocs autoritzats a recollir les plaques. Les matrícules, però, porten dues lletres --WW-- que indiquen que es tracten d'unes plaques provisionals.
Els Mossos han detectat un increment de vehicles amb aquestes matrícules, molts dels quals són utilitzats per delinqüents.
Martos explica que també és habitual que en casos de cotxes robats es trobin el número de bastidor manipulat.
Els cossos de seguretat de la Jonquera han reforçat la vigilància a la frontera. Tan bon punt en detecten un, els agents l'aturen i n'identifiquen els ocupants.
Deutes entre bandes criminals
El caporal de la Policia Local de la Jonquera David Garcia explica que en moltes ocasions aquests vehicles s'utilitzen com a forma de pagament de deutes entre bandes criminals.
A més, destaca que el problema és que la matrícula provisional es pot anar renovant fàcilment, simplement modificant les dades en el moment de fer la sol·licitud.
Això, a la pràctica, "és un delicte de falsedat documental", assenyala Garcia, encara que habitualment es troben que hi ha més delictes vinculats al vehicle i al seu conductor.
Amb tot, Martos explica que no poden evitar que circulin, ja que la llei francesa preveu que puguin fer-ho entre dos i quatre mesos.
Avui és notícia
Publicat el Dossier Epstein: milers de documents de la xarxa pedòfila de l'empresari amic de Trump
20 municipis rebran 233 milions de la llei de barris: quins són i a què destinaran els diners
Relators de l'ONU denuncien el "tracte cruel i degradant" del desallotjament del B9 de Badalona
L'Ajuntament de Badalona fa fora les desenes de persones acampades davant el B9
Ordeig diu que els experts europeus no veuen per ara indicis que la pesta porcina sortís de l'IRTA-CReSA