Brussel·les

Llum verda definitiva a l'eliminació del "roaming" a partir del juny del 2017

A partir de llavors les operadores de telefonia mòbil no podran cobrar cap recàrrec als consumidors quan siguin fora del seu país

Redacció

El Parlament Europeu ha aprovat l'eliminació definitiva del "roaming". A partir del 15 de juny del 2017 no es podrà cobrar cap tarifa addicional per trucar, enviar missatges o utilitzar internet al mòbil quan s'estigui en un altre país de la Unió Europea de viatge.

A més a més, s'obligarà les operadores de telefonia mòbil a mantenir la velocitat de connexió i descàrrega de continguts, independentment del país en què estigui l'usuari.

Les institucions europees ja havien anunciat la supressió del "roaming" a partir del juny de 2017. Però no ha estat fins avui que el Parlament Europeu ha portat a terme la votació i n'ha aprovat l'eliminació definitiva.

Amb això, el reglament entrarà en vigor el 30 d'abril del 2016, quan es començarà un procés de transició en què les tarifes del "roaming" s'abaratiran fins a un 25% d'acord amb la regulació que estableix la pàgina web del Parlament Europeu.