
Brussel·les
Llum verda definitiva a l'eliminació del "roaming" a partir del juny del 2017
Redacció
El Parlament Europeu ha aprovat l'eliminació definitiva del "roaming". A partir del 15 de juny del 2017 no es podrà cobrar cap tarifa addicional per trucar, enviar missatges o utilitzar internet al mòbil quan s'estigui en un altre país de la Unió Europea de viatge.
A més a més, s'obligarà les operadores de telefonia mòbil a mantenir la velocitat de connexió i descàrrega de continguts, independentment del país en què estigui l'usuari.
Les institucions europees ja havien anunciat la supressió del "roaming" a partir del juny de 2017. Però no ha estat fins avui que el Parlament Europeu ha portat a terme la votació i n'ha aprovat l'eliminació definitiva.
Amb això, el reglament entrarà en vigor el 30 d'abril del 2016, quan es començarà un procés de transició en què les tarifes del "roaming" s'abaratiran fins a un 25% d'acord amb la regulació que estableix la pàgina web del Parlament Europeu.