
Volkswagen planteja acomiadar 100.000 treballadors, el doble del previst
Redacció
El grup Volkswagen es planteja retallar la seva plantilla mundial en 100.000 persones fins al 2030, el doble del que havia anunciat fins ara.
La meitat dels acomiadaments serien a Alemanya, amb el tancament de quatre fàbriques, segons ha avançat la revista especialitzada alemanya Manager Magazin.
El grup dona feina a més de 600.000 persones a tot el món i busca la manera de reduir costos.
La rendibilitat s'ha vist afectada per la competència dels fabricants xinesos i també ha patit l'impacte de la guerra comercial amb els Estats Units.
L'empresa no ha confirmat ni desmentit la notícia, però ha insistit en diverses ocasions que "el model de negoci actual ja no funciona per a totes les marques: desenvolupar cotxes a Alemanya, fabricar-los a Europa i exportar-los a la resta del món".
El març passat, Volkswagen va anunciar que retallaria al voltant de 50.000 llocs de treball per al 2030 a Alemanya, amb l'objectiu últim d'aconseguir un estalvi net anual de més de 6.000 milions d'euros a tota la companyia per a final de la dècada.
Entre les fàbriques pendents de tancament hi ha les instal·lacions ubicades a les ciutats alemanyes de Hannover, Zwickau i Emden, a les quals se sumaria una planta situada a Neckarsulm, en aquest cas de la marca Audi.
El grup automobilístic alemany és propietari de marques com Volkswagen, Audi, Porsche, Seat/Cupra i Skoda.
La retallada de plantilla no ha d'afectar els més de 13.000 empleats de Seat i Cupra que treballen a Catalunya. La planta de Martorell ha començat una etapa d'electrificació, amb els nous models Cupra Raval i Volkswagen ID. Polo.