Fill d'en Julià i la Roser (i germà gran del també pilot Àlex Márquez), en Marc ja era un enamorat de les motos des de petit. A quatre anys va demanar-ne una als Reis i l'hi van portar, però com que no podia mantenir-s'hi en equilibri l'hi van muntar unes rodetes laterals. Amb aquesta mini-moto (de motocròs) va córrer la seva primera cursa.
La seva carrera de motociclista va començar el 1998, disputant la seva primera cursa en la modalitat d'enduro. Aviat començà a destacar, i a 10 anys el pilot de Supersport Guim Roda se'n féu càrrec, essent el seu mecànic l'Àlvar Garriga.[14] Amb l'experiència que adquirí amb ells, Márquez començà a encadenar victòries: va començar a destacar en el motociclisme de velocitat a partir de l'any 2002, i el 2005, a només 12 anys, ja va guanyar-ne una cursa a Albacete davant de pilots força més grans. Aquell any i el 2006 fou Campió de Catalunya.Marc Márquez amb la Suter de Moto2 al circuit de Brno durant la temporada de 2011A finals de 2007 el fitxà el Team Repsol-KTM per a participar en el següent mundial de 125 cc com a company d'Esteve "Tito" Rabat, amb una KTM oficial de fàbrica.[15] Els començaments no foren fàcils (la KTM de 2008 i 2009 era poc competitiva), però tot i així aconseguí alguns èxits que li obriren la porta de l'equip Monlau d'Emili Alzamora. Aquest, a finals del 2009, contactà amb el finlandès Aki Ajo (propietari d'un equip de primera línia, el Red Bull Ajo Motorsport) per tal d'aconseguir una de les seves Derbi125cc amb possibilitats de guanyar el Mundial. Ajo hi era reticent, fins que després de xerrar amb Márquez i de veure'l entrenar li digué a Alzamora: «Emili, en Marc és un professional enorme, un prodigi de noi i de pilot. Gaudirem amb ell. Gràcies per portar-lo al meu equip».[14] Poc després, el 2010, Márquez aconseguia el seu primer Campionat Mundial amb la Derbi d'Ajo.