Rubí

Manifestació a Rubí per reclamar la continuïtat de Continental, amb 760 treballadors

A la planta de Rubí de la multinacional alemanya Continental Automotive hi treballen 760 persones que ara veuen amenaçats els llocs de treball

Més de 500 persones s'han manifestat aquest dissabte al matí pels carrers de Rubí per reclamar a Continental Automotive que garanteixi la continuïtat dels 760 llocs de treball de la planta de la localitat vallesana.

Entre crits de "Continental, escolta, la plantilla està en lluita" i "De Continental no ens mouran", els treballadors han reclamat al fabricant de pneumàtics i altres components d'automòbils que aposti per la fàbrica de Rubí i que faci les inversions necessàries per modernitzar-la.

Fa un mes, els directius de la companyia van comunicar als treballadors que tenien la intenció de reindustrialitzar la planta i van plantejar com a possible escenari la venda de les instal·lacions en sis mesos. Aquesta operació forma part d'un procés de reestructuració de la multinacional a escala mundial, que preveu retallar més de 5.000 llocs de treball fins al 2028 per fer front a la transformació del sector cap als models elèctrics.


La fàbrica Continental de Rubí es dedica a la producció de dispositius i controls analògics de l'automòbil. Uns productes que ja no estan en els objectius estratègics de la companyia, per la disminució de vendes i la digitalització.

El comitè es reunirà dimarts vinent amb un expert que s'encarregarà de fer la valoració de l'empresa i proposar solucions viables pel negoci de Rubí.

La plantilla ha agraït el suport de l'Ajuntament de Rubí i ha pujat al balcó del consistori per penjar una pancarta reivindicativa.