Agència literària Ute Körner: Sandra Rodericks

Després de molts anys de treballar al món de l'edició, Ute Körner funda la seva agència literària l'any 1984. Dos anys més tard s'hi incorpora el llibreter Guenter G

Actualitzat
Després de molts anys de treballar al món de l'edició, Ute Körner funda la seva agència literària l'any 1984. Dos anys més tard s'hi incorpora el llibreter Guenter G. Rodewald i l'any 2.000 hi arriba Sandra Rodericks que, després de la mort d'Ute l'any 2008, acabaria sent codirectora de l'agència.
La veterania i la solidesa de l'empresa fan que tinguin cura de la gestió de patrimonis literaris d'autors fonamentals de la literatura contemporània com Pío Baroja, Miguel de Unamuno, Azorín o el nostre gran Joan Perucho, un autor ric i carregat de facetes que, al meu paper, encara està per descobrir en tota la seva magnitud. Aquest fons, unit a la representació d'altres agències estrangeres, a un catàleg d'autors no gaire nombrós i escollit amb noms com Ian Gibson, Pino Aprile o Rubén Abella i a la voluntat de no créixer mai de manera desmesurada i sense control, fan d'Ute Körner Literary Agent, una empresa molt especial.
Vull creure que tampoc no rebutgen la consecució de l'èxit clamorós i universal, però veient la seva manera de funcionar no sembla ser el seu objectiu més immediat. La base és el treball de fons, la concentració i el detall per les coses i els temes que poden mantenir sempre sota control. Per aquest motiu li he volgut demanar a la Sandra la seva visió de la relació entre agent i autor. Aquest és el resultat.



En Jordi Cervera m'ha demanat si podia escriure quatre ratlles sobre una part de la feina que fem els agents literaris: el tracte autor-agent.

La veritat és que la nostra agència està més especialitzada en la representació de catàlegs d'editorials estrangeres, més que en portar autors propis, però si que en tenim una llista reduïda. I és reduïda perquè hem decidit nosaltres que així ho sigui.

No és fàcil portar autors i necessiten molta dedicació i temps. Si vols que les coses surtin bé, ells han de sentir-se ben cuidats, han de poder localitzar-te fàcilment i han de saber que estàs sempre i a qualsevol hora a l'altra banda del telèfon pel que faci falta: per comentar dubtes sobre cap a on tirar amb el seu nou manuscrit; per queixar-se de que els seus llibres no està ben col·locats a tal llibreria; per xerrar sobre problemes personals,¿ I una, com a agent, ha de sentir que controla l'activitat dels seus autors i que els té ben atesos, per no acabar frustrada.

Així que la nostra llista es curteta i tenim la sort de que tots els nostres autors són bona gent i podem tenir amb ells un tracte molt obert i directe, d'altra manera les coses no funcionarien. Cal poder parlar clar amb els autors, ells han de poder acceptar consells, crítiques i opinions del seu agent, i al revés.
I com en tota relació també cal moltíssima confiança mútua i també molta paciència. Cada vegada és més difícil vendre els drets d'un autor novell a una editorial. Cal temps, cal creure-hi molt i cal molta paciència.




Gràcies Sandra i molts èxits.
Anar al contingut