La llengua de la publicitat
Els espais publicitaris difosos per la CCMA són preferentment en català, la llengua institucional dels nostres mitjans. Perquè aquesta preferència es compleixi,
Els espais publicitaris difosos per la CCMA són preferentment en català, la llengua institucional dels nostres mitjans. Perquè aquesta preferència es compleixi, la Unitat d'Assessorament Lingüístic de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals ofereix sempre i gratuïtament la traducció al català i la correcció de les veus o textos dels espots publicitaris als nostres anunciants. El doblatge en llengua catalana i el cost que se'n deriva sempre van a càrrec de l'anunciant, que és qui té els drets de propietat de la seva publicitat.
Hem fet els esforços assumibles per reduir el percentatge d'espots en castellà de forma progressiva, tal com es demostra a les xifres següents:
2009: es va emetre el 14,97% d'espots en castellà (gener-desembre)
2010: es va emetre l'11,21% d'espots en castellà (gener-desembre)
2011: es va emetre el 10,48% d'espots en castellà (gener-desembre)
2012: es va emetre el 08,51% d'espots en castellà (gener-novembre)

Admetem publicitat en castellà perquè la CCMA es finança amb fons públics i amb ingressos de procedència comercial i publicitària, tenint en compte que la publicitat i els patrocinis no condicionen la línia editorial dels nostres mitjans ni la tria i l'enfocament de la informació. Distingim entre publicitat i continguts, especialment els informatius.
La CCMA es reserva l'opció de no acceptar publicitat que no s'ajusti als seus principis o que lesioni els seus interessos. No acceptem publicitat que pugui vulnerar la llei de la comunicació audiovisual de Catalunya, la llei de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals o la llei general de publicitat.
Hem fet els esforços assumibles per reduir el percentatge d'espots en castellà de forma progressiva, tal com es demostra a les xifres següents:
2009: es va emetre el 14,97% d'espots en castellà (gener-desembre)
2010: es va emetre l'11,21% d'espots en castellà (gener-desembre)
2011: es va emetre el 10,48% d'espots en castellà (gener-desembre)
2012: es va emetre el 08,51% d'espots en castellà (gener-novembre)

Admetem publicitat en castellà perquè la CCMA es finança amb fons públics i amb ingressos de procedència comercial i publicitària, tenint en compte que la publicitat i els patrocinis no condicionen la línia editorial dels nostres mitjans ni la tria i l'enfocament de la informació. Distingim entre publicitat i continguts, especialment els informatius.
La CCMA es reserva l'opció de no acceptar publicitat que no s'ajusti als seus principis o que lesioni els seus interessos. No acceptem publicitat que pugui vulnerar la llei de la comunicació audiovisual de Catalunya, la llei de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals o la llei general de publicitat.














