3Cat fa un pas endavant en publicitat adreçable amb el seu primer pilot HBBTV
Cobertura incremental sobre audiència real
En línia amb la nostra estratègia d'innovació en entorns digitals, a 3Cat hem completat amb èxit el nostre primer pilot publicitari utilitzant tecnologia HBBTV, dins del marc de televisió connectada. L'objectiu ha estat mesurar la capacitat de generar cobertura incremental sobre audiències no impactades per la campanya emesa en TV lineal.
Durant el mes d'abril es va dur a terme una acció en col·laboració amb l'agència Active Internacional i l'anunciant Helios, amb una segmentació clara: es van identificar el conjunt de dispositius que no havien estat exposats a l'espot televisiu, i se'ls va mostrar una creativitat gràfica en format LSKIN, a través d'HBBTV.

Resultats clau del pilot:
- 45.410 dispositius únics impactats a través d'HBBTV que no havien vist l'espot en televisió.
- Es van servir 200.000 impressions en format LSKIN, demostrant una gran eficiència en la conversió entre impressions i cobertura.
- Aquest impacte representa una estimació de 111.709 individus únics, equivalent a una cobertura incremental de 1,44 punts sobre l'univers d'individus de 4 anys o més a Catalunya (7,78 milions).
- La freqüència mitjana d'exposició en HBBTV va ser de 1,8 OTS, davant dels 5,4 OTS assolits en la campanya de televisió lineal.
- Tota l'acció s'ha basat exclusivament en dispositius amb acceptació expressa de cookies, conforme al RGPD.
Aquest pilot confirma que HBBTV representa una via sòlida i mesurable per ampliar l'abast de les campanyes publicitàries, adreçant missatges a segments reals no coberts per la televisió convencional, dins d'un entorn segur i controlat com és el de 3Cat.
"Aquesta prova ens ha permès validar que podem combinar l'impacte de la TV amb la capacitat de segmentació digital, i fer-ho de manera coherent amb l'entorn televisiu", destaquen des de l'equip tècnic del projecte.
Propers passos
Amb la consolidació d'aquest model, a 3Cat posarem a disposició noves plantilles gràfiques, amb opcions d'animacions lleugeres i elements interactius, per enriquir l'experiència de marca en formats com LSKIN. Paral·lelament, també estem explorant nous formats en vídeo dins del mateix entorn HBBTV, actualment en fase pilot.
A 3Cat continuem apostant per un model de publicitat digital i audiovisual que ofereixi més eficiència, segmentació i cobertura real, sempre amb criteris de qualitat i respecte per l'experiència de l'audiència.
Volem agrair especialment la confiança i col·laboració de l'equip d'Active Internacional i Helios, que han fet possible aquest primer pas cap a una publicitat televisiva més personalitzada i efectiva.
Per a més informació o col·laboracions comercials:
comercial@3cat.cat
www.3cat.cat/publicitat