S'engega la campanya de sensibilització que farà visibles les malalties minoritàries
El proper dilluns 2 de novembre, tret de sortida de la campanya de difusió i sensibilització social de La Marató de TV3. "Vull saber contra què lluito"
El proper dilluns 2 de novembre, tret de sortida de la campanya de difusió i sensibilització social de La Marató de TV3.
"Vull saber contra què lluito" és l'eslògan de la campanya gràfica que s'ha presentat avui i que es distribuirà per tot el territori català el proper mes de novembre
A Catalunya, al voltant de 400.000 persones pateixen una de les 7.000 malalties minoritàries

Avui s'ha presentat la campanya de sensibilització i difusió sobre malalties minoritàries que precedirà l'edició 2009 de La Marató de TV3. L'acte, celebrat a l'Auditori de TV3, ha estat conduït pel president de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) i de la Fundació, Albert Sáez, que ha estat acompanyat per la directora de la Fundació La Marató de TV3, Carme Basté, la directora de La Marató de TV3, Cristina Muñoz, el director creatiu de Màrqueting de TVC, Carles Checa i el director de la Fundació Doctor Robert i expert en malalties minoritàries, Dr. Torrent-Farnell.
Divuit anys de La Marató de TV3, un "projecte sòlid i singular"
Albert Sáez, president de la CCMA, ha destacat la singularitat de La Marató 2009, que tot just quan assoleix la majoria d'edat tractarà un "tema complex i força desconegut", el de les malalties minoritàries.
El president de la CCMA ha recordat també la sòlida trajectòria de La Marató, que des de fa 18 anys promou la recerca biomèdica alhora que desenvolupa una important tasca de conscienciació social.
Dilluns 2 de novembre: tret de sortida de la campanya de difusió i sensibilització social
La directora de la Fundació, Carme Basté, ha estat l'encarregada de presentar la campanya de difusió i sensibilització social de La Marató 2009. Segons Basté aquesta acció de sensibilització és rellevant perquè permetrà fer visibles un conjunt de malalties que pel seu volum - més de 7.000 - i baixa incidència, resulten grans desconegudes.

3.000 conferències, 1.100 centres educatius i 135.000 joves
A partir del proper dilluns 2 de novembre, la campanya de difusió i sensibilització de La Marató arribarà a tot Catalunya a través d'una acció radial d'abast general, en la qual s'impartiran més de 3.000 conferències en 1.100 centres educatius i cívics, que arribaran a 135.000 joves. A aquesta acció se suma la difusió de la imatge de La Marató 2009, que es difondrà a través de diversos suports: díptics, cartells, banderoles i espot televisiu.
Voluntaris La Marató de TV3

Catalunya Ràdio s'implicarà més en La Marató de TV3
Una altra de les novetats d'aquesta edició és la major implicació de Catalunya Ràdio en La Marató de TV3, que entre d'altres iniciatives, realitzarà un programa especial de 5 hores de durada el dia de La Marató. Tota l'operativa d'aquesta col·laboració amb Catalunya Ràdio estarà coordinada per la periodista Neus Bonet.
Quan no se sap contra què es lluita: campanya gràfica de La Marató 2009
"Vull saber contra què lluito" és l'eslògan de la campanya de La Marató 2009 que Carles Checa, director creatiu de Màrqueting de TV3, ha desvetllat avui davant l'auditori. Amb aquesta frase, la imatge d'enguany pretén acostar a la ciutadania la situació d'incertesa que pateixen els afectats de malalties minoritàries.
La Marató d'enguany, un gran puzzle
La directora de la La Marató de TV3, Cristina Muñoz, ha exposat la dificultat de La Marató d'enguany per reflectir el conjunt de malalties minoritàries i ha fet l'analogia entre aquestes i una peça de puzzle: cadascuna té unes particularitats pròpies, però unides formen un gran tot.
En aquest sentit, la directora ha explicat que el programa del proper 13 de desembre tractarà de fer divulgació sobre el concepte de malaltia minoritària, és a dir, de tots aquells trets que les uneixen: baixa incidència, dificultats en el diagnòstic, desconeixement mèdic, escassos tractaments eficaços i pocs recursos destinats a la recerca.
Un vídeo per explicar les malalties minoritàries
"Vull saber contra què lluito" és l'eslògan de la campanya gràfica que s'ha presentat avui i que es distribuirà per tot el territori català el proper mes de novembre
A Catalunya, al voltant de 400.000 persones pateixen una de les 7.000 malalties minoritàries

Avui s'ha presentat la campanya de sensibilització i difusió sobre malalties minoritàries que precedirà l'edició 2009 de La Marató de TV3. L'acte, celebrat a l'Auditori de TV3, ha estat conduït pel president de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) i de la Fundació, Albert Sáez, que ha estat acompanyat per la directora de la Fundació La Marató de TV3, Carme Basté, la directora de La Marató de TV3, Cristina Muñoz, el director creatiu de Màrqueting de TVC, Carles Checa i el director de la Fundació Doctor Robert i expert en malalties minoritàries, Dr. Torrent-Farnell.
Divuit anys de La Marató de TV3, un "projecte sòlid i singular"
Albert Sáez, president de la CCMA, ha destacat la singularitat de La Marató 2009, que tot just quan assoleix la majoria d'edat tractarà un "tema complex i força desconegut", el de les malalties minoritàries.
El president de la CCMA ha recordat també la sòlida trajectòria de La Marató, que des de fa 18 anys promou la recerca biomèdica alhora que desenvolupa una important tasca de conscienciació social.
Dilluns 2 de novembre: tret de sortida de la campanya de difusió i sensibilització social
La directora de la Fundació, Carme Basté, ha estat l'encarregada de presentar la campanya de difusió i sensibilització social de La Marató 2009. Segons Basté aquesta acció de sensibilització és rellevant perquè permetrà fer visibles un conjunt de malalties que pel seu volum - més de 7.000 - i baixa incidència, resulten grans desconegudes.
3.000 conferències, 1.100 centres educatius i 135.000 joves
A partir del proper dilluns 2 de novembre, la campanya de difusió i sensibilització de La Marató arribarà a tot Catalunya a través d'una acció radial d'abast general, en la qual s'impartiran més de 3.000 conferències en 1.100 centres educatius i cívics, que arribaran a 135.000 joves. A aquesta acció se suma la difusió de la imatge de La Marató 2009, que es difondrà a través de diversos suports: díptics, cartells, banderoles i espot televisiu.
Voluntaris La Marató de TV3

Com a novetat de l'edició 2009, Carme Basté ha exposat la creació de la xarxa Voluntaris La Marató de TV3, que pretén promoure el voluntariat, aglutinar tots els col·lectius que col·laboren amb La Marató i impulsar-ne la visibilitat.
S'ha mostrat als assistents la marca dissenyada per identificar aquesta nova plataforma, que adopta la forma d'una peça de puzzle amb l'objectiu d'il·lustrar la suma d'esforços individuals que simbolitza La Marató.
S'ha mostrat als assistents la marca dissenyada per identificar aquesta nova plataforma, que adopta la forma d'una peça de puzzle amb l'objectiu d'il·lustrar la suma d'esforços individuals que simbolitza La Marató.
Catalunya Ràdio s'implicarà més en La Marató de TV3
Una altra de les novetats d'aquesta edició és la major implicació de Catalunya Ràdio en La Marató de TV3, que entre d'altres iniciatives, realitzarà un programa especial de 5 hores de durada el dia de La Marató. Tota l'operativa d'aquesta col·laboració amb Catalunya Ràdio estarà coordinada per la periodista Neus Bonet.
Quan no se sap contra què es lluita: campanya gràfica de La Marató 2009
"Vull saber contra què lluito" és l'eslògan de la campanya de La Marató 2009 que Carles Checa, director creatiu de Màrqueting de TV3, ha desvetllat avui davant l'auditori. Amb aquesta frase, la imatge d'enguany pretén acostar a la ciutadania la situació d'incertesa que pateixen els afectats de malalties minoritàries.
La Marató d'enguany, un gran puzzle
La directora de la La Marató de TV3, Cristina Muñoz, ha exposat la dificultat de La Marató d'enguany per reflectir el conjunt de malalties minoritàries i ha fet l'analogia entre aquestes i una peça de puzzle: cadascuna té unes particularitats pròpies, però unides formen un gran tot.
En aquest sentit, la directora ha explicat que el programa del proper 13 de desembre tractarà de fer divulgació sobre el concepte de malaltia minoritària, és a dir, de tots aquells trets que les uneixen: baixa incidència, dificultats en el diagnòstic, desconeixement mèdic, escassos tractaments eficaços i pocs recursos destinats a la recerca.
Un vídeo per explicar les malalties minoritàries
Per il·lustrar tots aquests conceptes i fer-los entenedors en les conferències divulgatives de la campanya, s'ha editat un vídeo divulgatiu que també s'ha projectat durant l'acte d'avui. Tot combinant divulgació, sensibilització i entreteniment, el vídeo inclou explicacions sobre les malalties minoritàries i testimonis de persones que les pateixen.
