El baríton Àngel Òdena, impulsor al costat dels Amics del Teatre Líric de Tarragona del Festival Camp de Mart de Tarragona, del qual també és el director artístic, ens ha parlat de l'òpera "Carmen", de Georges Bizet, que obrirà aquest festival líric que arriba a la cinquena edició. Se'n faran dues funcions, els dies 26 i 28 de juny, al Teatre Auditori Camp de Mart de Tarragona. Aquesta producció comptarà amb la mezzosoprano canària Nancy Fabiola Herrera en el paper protagonista, juntament amb el tenor Andeka Gorrotxategi com a Don José, el mateix Òdena com a Escamillo i la soprano barcelonina Laura Brasó com a Micaëla. El Festival Camp de Mart tornarà a omplir de música i arts escèniques l'estiu de Tarragona amb una programació que reunirà 20 espectacles fins al 14 d'agost en diversos espais de la ciutat.
ESCOLTA-HO ARA

Emmarcat en el festival Grec, el Desvarío ja es prepara per celebrar una nova edició al districte barceloní de Nou Barris. Del 15 al 18 de juliol, el certamen tornarà a mostrar que és un referent en l'àmbit del flamenc contemporani amb una doble vocació de rigorositat i de mirada oberta, enguany amb noms com els ballarins Israel Galván i Leonor Leal, i els guitarristes Rafael Rodríguez i María Marín, entre altres artistes. Nascut l'any 2000 com el cicle "Flamenc a Nou Barris", més de vint-i-cinc anys després el Festival Desvarío --organitzat per la Societat Flamenca Barcelonina El Dorado--, manté la mirada en el vincle amb la memòria i la tradició, al mateix temps que observa de prop el present. Ha programat concerts com el de la Mariví Blasco (a la foto). N'hem parlat amb Pedro Barragán, president d'El Dorado.

De l'1 al 10 de juliol del 2026, tindrà lloc la 22a edició del Barcelona Festival of Song, que, un any més, inclou tant concerts a càrrec d'especialistes internacionals en cançó artística ibèrica i llatinoamericana com un programa acadèmic amb cantants lírics professionals que arriben a Barcelona per aprofundir en un repertori encara poc representat en els currículums de formació musical. El concert inaugural presentarà una de les dues estrenes absolutes: el cicle "Rosamor", del compositor nord-americà Nico Gutiérrez sobre poemes del poeta brasiler Walmir Ayala. L'interpretaran els tenors Gustavo Quaresma i Lenine Santos juntament amb el pianista Marcelo Pimenta. N'hem parlat amb la directora artística de l'esdeveniment, Patricia Caicedo (a la foto).

El bateria Enrique Heredia ens ha donat els detalls del concert Púlsar Big Band plays Shorty Rogers, on aquesta big band, que dirigeixen ell mateix i Ramon Fossati, retrà homenatge al músic nord-americà, el 27 de juny a la nit, a l'Ateneu Municipal de Rubí.

El violoncel·lista Marc Renau i la pianista Marta Augé, que formen el Duet Lambert, ens han presentat el nou disc "Antoni Botey, violinista i compositor", amb els primers enregistraments mundials de les obres de cambra d'aquest músic badaloní, que han gravat amb la participació del violinista Federico Piccotti i la pianista Marta Puig. A més, ens han donat els detalls de l'edició que tots dos han fet d'aquestes peces del compositor català per a l'editorial Brotons & Mercadal i també del llibre que Renau mateix ha escrit sobre el músic badaloní. Al final de l'entrevista ens han ofert una actuació musical en directe que veureu a la web de l'"Assaig general" a 3Cat i a la playlist de 3CatCultura a YouTube.

Dijous arrenca a Banyoles la 22a edició de l'a(p)hònica, el Festival de la Veu de la capital del Pla de l'Estany, que un any més reuneix un seguit de veus emergents i una llista llarga de noms ja consagrats. Després que ja fa uns mesos s'anunciés la participació de Kiko Veneno com un dels primers reclams, en les últimes setmanes, al cantautor i artista de flamenc-pop s'hi han afegit propostes com les de Magalí Sare amb el Cor Bruckner o dels duets Alosa i Caamaño & Ameixeiras. En total, seran una trentena de grups i artistes que ompliran el cartell fins diumenge, repartits per una vintena d'escenaris. N'hem parlat amb el director de l'a(p)hònica, Francesc Viladiu, que ens ha presentat aquest festival nascut fa més de vint anys.

Del 4 al 8 d'agost tindrà lloc a Palamós una nova edició, i ja és la desena, del festival Amb So de Cobla. Fidel al seu objectiu de fusionar formats i acostar la formació a nous públics, arrencarà amb un concert de la Simfònica de Cobla i Corda de Catalunya, dirigida per Francesc Cassú, que reunirà sobre l'escenari prop de 130 músics i cantaires juntament amb les veus d'Arjau, Beth, Joan Garrido, Mariona Escoda i Samantha i la Polifònica de Puig-reig. L'espectacle incorporarà un important desplegament visual amb màpping i il·luminació escènica. N'hem parlat amb el director artístic d'Amb so de cobla des dels seus inicis, Adrià Bauzó, que ha fet balanç d'aquests primers deu anys de trajectòria.

Marta Bou, membre de la comissió artística de l'Escola i Conservatori de Música de Tarragona, que organitza les jornades Notes d'Estiu, i Alberto Jara, membre de The Ministers of Pastime, ens han presentat aquest congrés per a professionals i docents de música, que consisteixen en concerts i ponències, i que enguany tindran lloc del 28 al 30 de juny a l'Escola i Conservatori de Música de la Diputació a Tarragona.

Albert Ormazábal, director de la 33a Mostra de Jazz de Tortosa (a la foto, a la dreta), i el Merighi, Caire, Menrath Trio, que són membres del quintet Funk Medicine, que hi actuarà el 5 de juliol), ens han presentat la programació d'aquest festival, que començarà la setmana que ve i durarà fins a l'11 de juliol. A més, al final de l'entrevista, el Merighi, Caire, Menrath Trio ens ha ofert una actuació musical en directe que veureu a la web de l'"Assaig general" a 3Cat i a la playlist de 3CatCultura a YouTube.