
A "Temes pendents" ens visiten dos expertrs francesos per explicar-nos i poder combatre l'onada de calor que pateix França. La Maria Cinta Mandales es nega a parlar del concepte "terratrèmol" perquè creu que criminalitza el planeta; prefereix parlar de "llibertat d'expressió de la mare Terra".

Actualitzem i comentem les últimes informacions sobre els efectes del terratrèmol a Veneçuela, així com de les tasques de rescat i el paper que hi tenen els telèfons intel·ligents, amb Jordi Sellas. També parlem amb els nostres agoristes, Ferran Espada, Milagros Pérez Oliva, Arturo Puente i Jordi Cuminal, d'altres qüestions com ara l'estat de la crisi de la pesta porcina a Collserola.

Avui hem rebut el missatge d'Ana Maria Arias. Responsable del bar del Parc del Laberint d'Horta, un establiment que funciona per concessió pública. Des de l'inici del brot de pesta porcina africana, el bar està obert però el parc tancat. L'Ana Maria diu que en aquesta situació el negoci és insostenible i lamenta que, mentrestant, al Palau del Laberint s'hi hagi inaugurat una exposició i que a la zona zero del brot s'hi estigui rodant una pel·lícula de Russell Crowe. L'Ajuntament respon que podrà deixar sense efecte el pagament del cànon de la guingueta si es presenta la sol·licitud corresponent. D'altra banda, la Generalitat justifica el rodatge de la pel·lícula perquè les restriccions sí que permeten l'activitat econòmica.

Un dels personatges habituals dels "Temes pendents", en Sergi, s'obsessiona a viure molts anys per poder veure el futur. A falta de recursos econòmics, planteja la possibilitat de tancar-se a la nevera de casa. D'altra banda, parlem de l'onada de calor extrema que pateix França amb el meteoròleg francès François Maurice.

Anem en directe a Caracas per seguir les feines de rescat arran del doble terratrèmol que ha sacsejat el país. També parlem amb els portaveus del PP i Sumar, Borja Sémper i Aina Vidal, sobre el futur de la legislatura. Anàlisi amb Marta Pascal, Jofre Llombart, Joan Puigcercós i Jordi Mir.

Avui hem rebut el missatge del Lluís Alberich, de la Palma d'Ebre. Té dos immobles al municipi amb una coberta d'amiant, que s'ha de retirar. El primer, un habitatge, el va poder treure sense problemes. El segon, però, és un magatzem situat al nucli antic i això fa que el fibrociment s'hagi de substituir per una coberta de teula. La Generalitat té oberta la convocatòria d'ajudes per la retirada d'amiant fins al 2 de juliol, però el Lluís diu que el seu problema és que la coberta de teula implica fer uns treballs que li disparen el pressupost. Lamenta que es trobi en un cul-de-sac.