Totes les cançons que necessites per a la revetlla. Les tenim totes. Vaja, no ben bé nosaltres, sinó la gent de La Porca Ventura, el grup de versions que necessites tenir controlat a les portes de Sant Joan. Toquen tot allò que ens agrada: d'Oques a Manel i de La Ludwig Band a Lax'n'Busto.
ESCOLTA-HO ARA

Un no parar d'estrenes, aquesta setmana! Les Al·lèrgiques ja han posat velocitat de creuer en direcció al seu nou disc, i a més ens en deixen estrenar el tercer single: "Un amor amb mi". Per acabar de reblar el clau, coneixerem més detalls de la cançó de l'estiu d'iCat 2026 amb el seu responsable, Socunbohemio.

Una crida com una casa de pagès per saber què és el bo i millor d'aquesta comarca allargassada que s'ha anat convertint en un planter inesgotable en clau d'escena musical catalana. The Tyets, Mushka, Bad Gyal, Judit Neddermann, DJ Trapella, Llum i més i més i més.

Encara no som ni a l'estiu, però la bona gent d'Osona ja treballa per muntar el festival que marca l'inici de la tardor a casa nostra. Si el Mercat de Música Viva de Vic 2026 presenta el seu cartell, nosaltres hi hem de posar el focus tant sí com no.

Segur que l'heu sentit cantar a programes com "Fuet", "APM?", "La tarda de Catalunya Ràdio" o "Col·lapse". És de Bilbao, establert fa anys a Barcelona, es diu Julen i té la mà trencada en això de construir melodies pop ben rodones. Ara s'ha tornat a asseure davant del teclat per facturar un nou patracol de cançons, que estrenem en exclusiva i que agrupa en un EP que es diu "Amor (o potser no)".

Sant Feliu de Guíxols, marc incomparable, ja s'ha dit? Si no us acaba de convèncer pel lloc, segur que us seduirà pel cartell: Maria Jaume, Rigoberta Bandini, El Petit de Cal Eril, Sandra Montfort, Joan Garriga, Sopa de Cabra, Tarta Relena, Mariona Escoda, Maria Arnal i Ernest Prana. Per donar i per vendre.

Ja és oficial. El bateria de Manel és el segon component del quartet barceloní que engega proposta artística en solitari després d'en Guillem Gisbert. L'Arnau publica avui dimarts "Mentre el monstre", la seva primera cançó, que formarà part del disc que ha de sortir el 2027.

La mallorquina acaba de publicar el tercer disc, "Dolenties", un compendi de tot d'estils que li encanten, en què posa el focus en l'urban i l'electrònica. A més, per primera vegada, Xisk posa el discurs polític en l'eix de les cançons. Aprofitant que el presenta a casa, ens hi aturem.

Noms com Alosa, El Petit de Cal Eril, Magalí Sare, Quim Carandell o El Pony Pisador seran a la capital del Pla de l'Estany el darrer cap de setmana de juny. El pla és força insuperable: cançons a la vora de l'estany en una nova edició de l'(a)phònica de Banyoles.

Van irrompre en les nostres vides fa més de deu anys carregant un pic i una pala. Amb aquestes eines van estar cavant i cavant fins que van aconseguir generar un espai a l'escena per a estils com el iòdel, el cant difònic o la tarantel·la. Si no existissin, els hauríem d'haver inventat, però com que ja existeixen, acaba sent més pràctic quedar amb ells i posar-los un micròfon. Últimament sempre són fora de gira: Austràlia, el Canadà o el Regne Unit són les seves destinacions habituals.