Control de la publicitat

Un espectador es queixava a la Defensora d'un determinat anunci que s'emetia per TV3 i que, al seu criteri, era una apologia de l'anorèxia com a símbol

Actualitzat
Un espectador es queixava a la Defensora d'un determinat anunci que s'emetia per TV3 i que, al seu criteri, era una apologia de l'anorèxia com a símbol de bellesa i afirmava que seria bo que "es prenguessin les mesures oportunes per resoldre aquesta imatge que esta donant la nostra televisió".
La resposta de la Defensora és també una bona manera de saber i de valorar quins controls passa la publicitat a TV3.



La difusió de publicitat de marques comercials que confien en els mitjans de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) per fer arribar el seu missatge a la societat està supervisada per "Autocontrol", Asociación para la autoregulación de la comunicación comercial.
Aquesta Associació elabora i aplica els Codis de Conducta Publicitaris i autoritza o impedeix la divulgació d'una campanya després d'estudiar si segueix els codis ètics i el respecte a la legalitat vigent. El Jurat de Publicitat d'Autocontrol realiza l'informe corresponent i si el resultat és positiu i no es vulneren cap dels codis ètics ni legislatius vigents, s'emet. En cas de resultat negatiu demana la suspensió de la campanya.
Televisió de Catalunya només emet la publicitat que ha superat aquest codi i ja ha rebut el "copy advice". I aquest és el cas de la publicitat que ens exposa. Tot i això li comunico que els professionals del Departament Comercial han traslladat la seva reflexió al client que vostè cita en el seu comunicat.
Respecto les seves opinions i li demano que entengui que no podem exercir com a òrgan censor dels anuncis de les diverses empreses que ens trien per donar a conèixer els seus productes: el nostre llibre d'estil delimita de forma clara quan hauriem de refusar un contingut publicitari.
Pot consultar-ho en aquest enllaç
"La CCMA és independent de qualsevol servitud comercial. Les empreses que publiciten els seus productes no condicionen la línia editorial ni els continguts dels nostres mitjans.
Els mitjans de la CCMA observem escrupolosament la legislació referent a l'emissió de publicitat (missatges, formes i durada) i ens reservem el dret de rebutjar aquella que contravingui als nostres principis o que pugui lesionar els nostres interessos"
Defensora

Anar al contingut