L'acord de patrocini es reflecteix a la part posterior de la samarreta d'entrenament
L'acord de patrocini es reflecteix a la part posterior de la samarreta d'entrenament (FC Barcelona)
Barça

Activada la palanca congolesa: nou i exòtic patrocini a la samarreta del Barça

Els jugadors han lluït per primer cop, a la samarreta d'entrenament, el lema "RD Congo - Coeur de l'Afrique" arran del patrocini amb la República Democràtica del Congo

Redacció Esport3Actualitzat

Els esforços del FC Barcelona en la seva recerca de nous ingressos per satisfer les exigències de LaLiga i poder fitxar aquest estiu d'acord amb la regla 1x1 van donar fruit a l'Àfrica a principis de juliol. Aleshores, el Barça va confirmar a través dels canals oficials que comptaria amb la República Democràtica del Congo com a nou patrocinador.

L'acord per a la promoció turística d'aquest país de 106 milions d'habitants es veurà reflectit, a partir d'avui i durant les pròximes quatre temporades, a la part posterior de les samarretes d'entrenament amb el lema "RD Congo - Coeur de l'Afrique".

Tot i que el Barça no va parlar de xifres, les informacions valorarien el contracte en 40 milions d'euros durant quatre anys. Rafa Yuste ja va confirmar abans de tornar del Japó que estava treballant intensament en l'activació de noves vies d'ingrés que li permetin avançar cap a l'objectiu prioritari: recuperar la regla de l'1:1 i tornar a operar amb normalitat en el mercat de fitxatges.

La RDC gaudirà de la presència del Barça gràcies a les Barça Academies, creant i desenvolupant una sèrie d'activitats esportives "destinades als infants de la regió" per promoure un desenvolupament estructurat i inclusiu en diverses disciplines clau: futbol, bàsquet, handbol, futbol sala i hoquei patins".

A més, el Barça Innovation Hub (BIHUB) desenvoluparà programes específics per a adults, amb itineraris de formació per a entrenadors que fomentaran el talent i ampliaran els coneixements d'aquests professionals sota la metodologia Barça.

Aquest acord també afectarà el futur Espai Barça, on es crearà la Casa de la RDC a les noves instal·lacions de l'Spotify Camp Nou, que comptarà amb una exposició immersiva "per mostrar la diversitat cultural i la tradició esportiva de la República Democràtica del Congo, amb l'objectiu d'enfortir els llaços amb aquest país de l'Àfrica central".

El Barça, que mantindria els patrocinis principals de Nike i Spotify, no és el primer club europeu esponsoritzat per la RDC. El Milan i el Mònaco ja col·laboren amb un país que, amb aquesta estratègia de marca en el món de l'esport, pretén projectar una millor imatge internacional i més dinàmica, escapant-se del passat colonial i d'espoliació dels seus recursos naturals, i acabar amb les percepcions centrades en els conflictes. Com el que continua viu a la regió de Kivu del Nord, fronterera amb Ruanda, on una milícia controla la capital.

 

Anar al contingut