
Crítiques i mofes reben la nova samarreta d'Espanya per al Mundial
Els usuaris es pregunten a les xarxes per què s'ha presentat l'equipació per a la cita de l'estiu abans d'obtenir el bitllet
En l'era de la imatge i el marxandatge és obligatori evolucionar en el disseny de les indumentàries de futbol. Ara bé, passar-se d'original pot resultar contraproduent. La samarreta d'Espanya per al Mundial 2026 ha estat presentada aquesta setmana entre crítiques que la veuen com una aposta estètica massa trencadora.
No entiendo porque habéis puesto está tipografía tan fea cuando la que usa Argentina por ejemplo es 1000 veces más bonita eh pic.twitter.com/f2JQlanpNA
LamineYamalFan (@FanLamineYamal) November 6, 2025
A diferència del classicisme de l'Argentina o la picada d'ullet d'Alemanya a la "seva" Copa del Món del 90, la nova pell del combinat estatal, també d'Adidas com les altres dues, s'omple de "rojigualdas" de diferents mides i estils. A l'espatlla, com a franges verticals... No en va, la web de l'RFEF reconeix que el disseny s'ha inspirat en els "intensos colors de la bandera".

Per si hi ha algun despistat, al clatell els internacionals de Luis de la Fuente portaran la inscripció "España" amb la lletra "ñ" diferenciada.

Però el que més ha cridat l'atenció a les xarxes ha estat el moment de presentar-la en societat. Un grapat d'usuaris es pregunten per què l'equipació de cara a la cita de l'estiu ha vist la llum abans d'obtenir el bitllet per als Estats Units, Canadà i Mèxic. Esperen que no es converteixi en un imant per a la malastrugança.
Tampoc agrada, finalment, el preu amb què s'ha començat a comercialitzar la samarreta. Troben exagerat que un teixit que no porta brodat ni l'escut ni el logo costi 100 euros. S'espera que la segona, que tot apunta que tornarà a incorporar el blanc, tingui més bona acollida.


