
El clàssic més global, quantificat: xifres que no deixen indiferent
El Madrid-Barça el seguiran més de 650 milions de persones de 182 països diferents i hi ha acreditats més de 1.000 mitjans de comunicació de tot el món
Sempre que hi ha un clàssic diem que el món sencer s'atura. En la vigília del clàssic volem donar context a la transcendència d'aquest partit. Per què parlem d'impacte global?
El Clàssic entre el Madrid i el Barça és un dels esdeveniments esportius amb més seguiment a tot el planeta. El de diumenge, el veuran més de 650 milions de persones, de 182 països diferents.
I això és només una part de l'impacte mediàtic que tindrà, perquè el que passa abans, durant i després del partit genera el tràfic brutal a les xarxes: 300 milions d'interaccions a les xarxes socials. Al camp, a més, hi ha acreditats més de 1.000 mitjans de comunicació de tot el món. Podem dir que aquest diumenge, el món orbitarà al voltant d'un partit de futbol.
Posem el focus en les xarxes socials. Tant el Barça com el Madrid tenen perfils propis a les principals xarxes i en diferents idiomes. Si mirem el global de seguidors a les principals xarxes (Instagram, TikTok, Facebook i X) el Madrid té un lleuger avantatge: 483 milions de seguidors per 443 milions que segueixen al Barça. La principal xarxa és Instagram.
És evident que més enllà dels mitjans i les xarxes, el clàssic té un vessant econòmic. Una pel territori on es juga: Els restaurants, hotels, taxis, per exemple, fan l'agost. Però també els mateixos clubs. En el cas del partit de demà: el preu de les entrades per accedir al Santiago Bernabéu és més car que mai: 135 euros la més barata i 465 la més cara, i a partir de mil euros si es vol anar a la zona VIP. Són els preus més alts que ha posat mai el Madrid per unes entrades.
En el cas del Barça, agafarem com a exemple la samarreta commemorativa que porten als clàssics i que en el cas de demà serà amb l'últim disc del cantant Ed Sheeran. El preu de venda és de 400 euros i se n'han fet 1.899 unitats. En total, uns 760.000 euros. A això cal afegir-hi les unitats signades pel mateix cantant, que tenen un preu de 3.000 euros cadascuna.
🌍❗️L'IMPACTE GLOBAL DEL MADRID-BARÇA
Esport3 (@esport3) October 25, 2025
🧐@laurabrugues hi ha posat context i dades al TN Vespre
📲https://t.co/74QFG9y8YQ pic.twitter.com/fick5Ahd5W
- ARXIVAT A:
- El Clàssic

