Dakar 2026

Gerard Farrés ensenya als novells els secrets del Dakar

El pilot osonenc, que repeteix participació en el ral·li raid més dur del món, també fa de professor als corredors més inexperts

Xavier GuillénActualitzat

Gerard Farrés té un molt bon palmarès al Dakar. El 2017 va pujar al podi final en motos amb un equip privat, l'Himoinsa. De les dues rodes va passar a les quatre en la categoria de "side by side" i es va mostrar molt competitiu. L'osonenc també va aconseguir podis: va ser segon el 2019 i el 2022.

Aquest últim podi va ser com una victòria. De fet, anava a guanyar la cursa, però va haver de complir amb les ordres d'equip i va perdre temps perquè el seu company Austin Jones es proclamés campió. El de Manlleu continua competint en el Dakar en aquesta categoria, enguany repeteix amb l'eivissenc Toni Vingut de copilot, però també fa de professor per als corredors novells.


Professor Farrés

Gerard Farrés ha dissenyat un programa de preparació que comprèn tres parts molt clares. D'una banda, la pràctica sobre el terreny, conduint. D'una altra, exercici físic adaptat a la pressió d'estar competint i, finalment, moltes hores en el simulador. En moltes modalitats automobilístiques, els simuladors s'han imposat des de fa temps, al Dakar també hi han arribat i el Gerard l'ha convertit en una eina indispensable.

Als Monegres aragonesos han fet molts quilòmetres de pilotatge i orientació. Conduir amb les lliçons del Gerard


Disseny d'un pla de preparació molt complet

També els fa una taula física molt esgotadora, amb flexions, aixecada de pesos, espatlleres... I en plena voràgine física, els dona instruccions de navegació. És la manera de simular el que els passarà quan vagin dins del cotxe, cansats, amb nervis i hagin de prendre decisions ràpides.

I per últim, el simulador. Reprodueix etapes del Dakar amb una fidelitat increïble pel tipus de terreny, el comportament del cotxe, la navegació i la coordinació entre pilot i copilot.

Arribar a la meta, objectiu final

L'objectiu del Gerard és que els seus alumnes arribin a la meta. Acabar la prova és el gran repte per a un nombrós grup de participants, i més si són novells. És el cas dels germans Camí, el Cristian i el Josep Maria. Els barcelonins debuten aquest any al Dakar. El Josep Maria és el pilot i el Cristian, el copilot. Tots dos ja han pres part en altres curses, com el ral·li del Marroc, la Baja Aragón i proves del Campionat d'Espanya de ral·lis totterreny.


Un repte que va més enllà de l'esport

El Dakar és, per a molts, la cursa més dura del món. I a més d'una cursa, representa un desafiament que va més enllà de l'esport. La resistència durant dues setmanes, amb moltes hores de conducció, l'esgotament, la dificultat de la navegació, trobar el camí quan s'està perdut enmig del no-res o sobreviure als incidents i les avaries. S'ha de tenir fortalesa física, però també mental.

 

VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut