Hamilton
Mercedes i Hamilton són favorits un altre any (Hamilton )
Motor

La Fórmula 1 ja és a Montmeló per començar els entrenaments que inauguren la temporada 2017

Amb Merecedes com a favorit, Red Bull i Ferrari com a aspirants i McLaren com a interrogant, s'espera un mundial més mogut amb l'aplicació de les noves regles tècniques

Actualitzat

El Mundial 2017 de Fórmula 1 es posarà en marxa aquest dilluns amb els primers assajos de totes les escuderies, que es citaran al Circuit de Barcelona-Catalunya durant cinc dies i, una setmana després, tornaran al mateix escenari per entrenar quatre dies més. Així comença el compte enrere per a la primera cursa, a Austràlia, el 26 de març.

La pista de Montmeló albergarà dues tandes cada dia durant les quals s'espera que els monoplaces comencin a marcar perfil propi, tot i que serà la segona setmana quan els cotxes començaran a agafar la consistència del que es veurà en la primera cursa.

Aerodinàmica contra la dictadura de Mercedes

Una temporada més, Mercedes apareix com el rival a batre, després de tres anys seguits sense concedir opcions als rivals, que s'han hagut de conformar amb les engrunes que l'equip alemany ha deixat escapar.

Una altra vegada, el triple campió del món, Lewis Hamilton, serà el pilot referència. Aquest any tindrà com a company el finlandès Valtteri Bottas (expilot de Williams), que substitueix Nico Rosberg, l'actual campió, retirat per sorpresa fa pocs mesos. L'any passat, la parella Rosberg-Hamilton només va concedir dues victòries (Max Verstappen i Daniel Ricciardo) en 21 curses.

La Fórmula 1 tremola davant la possibilitat que, per quart any seguit, el campionat sigui un passeig de Mercedes. Per això, aquest 2017 presenta nombroses modificacions de reglament i també en l'estructura organitzativa. Bernie Ecclestone ha deixat el càrrec a una empresa nord-americana, que ha col·locat com a màxim gestor una persona no vinculada a les curses, Chase Carey, que tindrà Ross Brawn com a director general.

A la pista, els espectadors podran veure nombroses variacions, començant pels cotxes, que seran més grans, i les rodes, més amples. De fet, l'aerodinàmica tindrà una importància cabdal aquesta temporada, ja que els cotxes tindran més càrrega pel descens del cotxe i per canvis en els alerons: el davanter serà més gran i el del darrere, més baix.

De fet, aquesta temporada s'espera que els temps baixin en tots els circuits i que el pas pels revolts sigui més incisiu. Això ha motivat que, en la pretemporada, els pilots hagin hagut de sotmetre's a proves físiques molt intenses, especialment per reforçar la musculatura al coll.

Els aspirants

Si Mercedes apareix com el rival a batre, els Red Bull que dirigeix ​​Chritian Horner es presenten com un candidat a fer el salt de qualitat, atès que els seus cotxes sempre han estat molt competitius, i fins i tot guanyadors quan el traçat ha premiat més l'aerodinàmica que del motor.

Ferrari arriba com a aspirant després d'una temporada en què Sebastian Vettel no va guanyar ni una sola prova i només va ser tres vegades segon.

McLaren és el gran interrogant. Amb dues cinquenes posicions de Fernando Alonso com a millor bagatge de l'any passat, aquest 2017 se n'espera una evolució a l'altura del prestigi del passat. Per revertir els dos mals anys amb Honda com a proveïdor del motor, l'equip de Woking ha apostat per un concepte de propulsor diferent, amb el risc que això comporta, però també amb la convicció que té possibilitats de rendir.

No s'espera que els primers assajos de Barcelona siguin molt representatius, perquè el treball estarà destinat més a actualitzar els desenvolupaments dels cotxes. Es començarà a veure més clarament d'aquí a dues setmanes, quan els equips comencin a decidir quins elements cal ajustar per a l'estrena de Melbourne.

NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut