Carlos Sainz després de l'accident amb l'Audi
Carlos Sainz després de l'accident amb l'Audi
Dakar 2023

La norma del Dakar que permetia a Carlos Sainz seguir en cursa

El madrileny i el català es podien beneficiar dels comodins que ofereix la FIA per seguir competint al Dakar 2023, però finalment han hagut d'abandonar

Redacció Esport3Actualitzat

Carlos Sainz i el català Lucas Cruz tenien opció de reincorporar-se al Ral·li Dakar. L'accident que han patit a l'etapa 9 gairebé acaba amb les aspiracions del madrileny de completar la mítica prova, però el mateix pilot ha demanat a l'helicòpter que l'evacuava a l'hospital que girés cua i tornés al cotxe, que esperava l'assistència al quilòmetre 6. L'objectiu seguia sent arribar a Dammam aquest diumenge, dia 15, i utilitzar un dels "jokers" que ofereix la competició.

Després que l'any 2022 s'inaugurés el Mundial de Rally Raids (W2RC), la FIA ha posat cullerada a la normativa del ral·li més dur del món. Abans, un accident significava gairebé l'abandonament directe de la prova, però ara és diferent: existeixen els comodins

Un comodí es considera utilitzat quan un cotxe no pot acabar l'etapa del dia de forma òptima. Ja sigui abandonant el recorregut marcat i tornant a l'assistència o sent remolcat per l'equip, els participants poden reincorporar-se l'endemà al Dakar. Per permetre una major competitivitat al Mundial, la FIA atorga dos comodins als inscrits prioritaris del Dakar. O el que és el mateix: els pilots que tinguin llicència plata o superior dins del rànquing FIA. Als no prioritaris -amateurs, principalment-, l'organització els dona tres comodins. 

D'aquesta manera, s'asseguren un flux de participants durant tota la prova; així, la lluita per les etapes és més viva i no queda tot dat i beneït per una etapa dura a l'inici del ral·li. Carlos Sainz i Lucas Cruz, en cas de reparar el cotxe, han esgotat els dos comodins disponibles. Una última bala per buscar més victòries d'etapa i demostrar que Audi era ràpid i podia lluitar pel Dakar.


Torna a veure l'accident de Sainz i Cruz: 

Anar al contingut