L'equip Yamaha Folch Endurance consolida el seu domini en les 24 Hores de motociclisme
L'equip Yamaha Folch Endurance, encapçalat per Dani Ribalta, ha guanyat la 17a edició de les 24 Hores Frigo de motociclisme, disputades al Circuit de Catalunya. L'equip tarragoní ha aconseguit posar les seves dues motos en les dues primeres posicions finals. El tercer lloc al podi l'ha ocupat l'equip Suzuki Català, que no ha pogut optar al triomf per una avaria en el primer parcial de la cursa. Del total de 40 motos inscrites, només 26 han finalitzat la prova. La moto número 1 del Yamaha Folch Endurance l'han pilotat Dani Ribalta, Pedro Luis Vallcaneras, José Manuel Luis i Kenny Foray. Amb aquest nou triomf, l'equip de Josep Maria Folch ja en suma set i incrementa el seu domini al palmarès davant de l'equip Suzuki Català, que suma cinc victòries.
L'equip Yamaha Folch Endurance ha dominat la 17a edició de les 24 Hores de motociclisme del Circuit de Catalunya que han conclòs a primera hora de la tarda. Amb aquest, l'equip que dirigeix Josep Maria Folch aconsegueix el seu setè triomf absolut en aquesta prova de resistència. Durant tres quartes parts de la cursa, la batalla s'ha dirimit curiosament entre les dues unitats de l'equip reusenc, atès que el seu únic rival, el Suzuki Català, ha tingut problemes tècnics en el sistema de fuita al principi de la cursa que els va obligar a detenir-se durant llarg temps als boxs.
Amb tot, la Yamaha pilotada per Daniel Ribalta, José Manuel Luis, Pedro Luis Vallcaneras i Kenny Foray ha tingut en els seus companys David Checa, Víctor Casas, Josep Monge i Arturo Tizón els principals rivals, als quals ha avantatjat de poc més d'un minut i mig. El Suzuki Català, amb David Tirado, Berto López, Javier Forés i Salva Cabana han finalitzat tercers. Una lleugera pluja que s'ha convertit en un autèntic aiguat, que ha obligat al canvi de neumàtics a menys de mitja hora pel final, ha afegit un plus d'incertesa en la fase final, encara que les posicions s'han mantingut i les 24 Hores han finalitzat sense contratemps.
La feroç lluita a la part alta de la classificació no pot fer oblidar la batalla que també s'ha viscut en la resta de categories, entre elles SST1, que han guanyat els francesos del Team Mail Performance Louit Motos, format per Dylan Buisson, Bernard Cuzin i Nans Chevaux (Kawasaki ZX-10), habituals del podi de les 24 Hores. En O-SBK el triomf, el cinquè absolut ha correspost a l'equip Mossos d'Esquadra que formaven Joan Manel Garcia, Raul Graciano, Miguel Ángel Marchan i Raül Torras (Yamaha YZF R-1). En SST6 el triomf ha estat per al Team Esperanza, dels francesos Loïc Lorillon, Jean Michel Serafin, Vigil Torchausse i Eric Picquot (Triumph Daytona 675).
L'elevat ritme de la cursa i la temperatura benigna, tot i l'aparició final de la pluja, ha propiciat que es batés el rècord de voltes, amb 742 girs dels dos primers classificats, una volta més que en el 2009. Un total de 25 motocicletes han aconseguit acabar la cursa de les 40 unitats que la van començar.
Amb tot, la Yamaha pilotada per Daniel Ribalta, José Manuel Luis, Pedro Luis Vallcaneras i Kenny Foray ha tingut en els seus companys David Checa, Víctor Casas, Josep Monge i Arturo Tizón els principals rivals, als quals ha avantatjat de poc més d'un minut i mig. El Suzuki Català, amb David Tirado, Berto López, Javier Forés i Salva Cabana han finalitzat tercers. Una lleugera pluja que s'ha convertit en un autèntic aiguat, que ha obligat al canvi de neumàtics a menys de mitja hora pel final, ha afegit un plus d'incertesa en la fase final, encara que les posicions s'han mantingut i les 24 Hores han finalitzat sense contratemps.
La feroç lluita a la part alta de la classificació no pot fer oblidar la batalla que també s'ha viscut en la resta de categories, entre elles SST1, que han guanyat els francesos del Team Mail Performance Louit Motos, format per Dylan Buisson, Bernard Cuzin i Nans Chevaux (Kawasaki ZX-10), habituals del podi de les 24 Hores. En O-SBK el triomf, el cinquè absolut ha correspost a l'equip Mossos d'Esquadra que formaven Joan Manel Garcia, Raul Graciano, Miguel Ángel Marchan i Raül Torras (Yamaha YZF R-1). En SST6 el triomf ha estat per al Team Esperanza, dels francesos Loïc Lorillon, Jean Michel Serafin, Vigil Torchausse i Eric Picquot (Triumph Daytona 675).
L'elevat ritme de la cursa i la temperatura benigna, tot i l'aparició final de la pluja, ha propiciat que es batés el rècord de voltes, amb 742 girs dels dos primers classificats, una volta més que en el 2009. Un total de 25 motocicletes han aconseguit acabar la cursa de les 40 unitats que la van començar.


