
Polèmica amb els tests secrets de pneumàtics de l'escuderia Mercedes
L'escuderia alemanya Mercedes va rodar 1.000 quilòmetres en secret al circuit de Montmeló amb pneumàtics Pirelli per conèixer millor el seu comportament després de la celebració del Gran Premi d'Espanya. La FIA ha informat que els equips Red Bull i Ferrari han presentat formalment una protesta contra l'escuderia Mercedes a l'entendre que aquestes tres jornades d'entrenaments són il·legals. Precisament la cursa de Mònaco ha estat la primera que guanya un pilot de Mercedes, en aquest cas l'alemany Nico Rosberg. La reglamentació del campionat només permet fer aquests tests amb monoplaces d'altres temporades i no amb els actuals.
L'escuderia alemanya Mercedes va rodar 1.000 quilòmetres en secret al circuit de Montmeló amb pneumàtics Pirelli per conèixer millor el seu comportament després de la realització del Gran Premi d'Espanya. La FIA ha informat que els equips Red Bull i Ferrari han presentat formalment una protesta oficial contra l'escuderia Mercedes a l'entendre que aquestes tres jornades d'entrenaments són il·legals. Red Bull i Ferrari consideren que Mercedes ha infringit l'article 22.4 h del Reglament Esportiu del Mundial de Fórmula 1, segons el qual estan prohibits aquests entrenaments durant la temporada. Precisament la cursa de Mònaco ha estat la primera que guanya un pilot de Mercedes, en aquest cas l'alemany Nico Rosberg. La reglamentació del campionat només permet fer aquests tests amb monoplaces d'altres temporades i no amb els actuals.
El cap d'esports de motor de Pirelli, Paul Hembery, i responsables de Mercedes han asegurat que el 90 per cent d'aquests tests van ser per provar els pneumàtics de 2014. En canvi, el director esportiu de Ferrari, Stefano Domenicali, ha estat molt contundent i ha declarat a Televisió de Catalunya que no es podien fer cap test de pneumàtics amb els cotxes de la temporada en curs.
La polèmica arriba just en la primera carrera de la temporada en que els Mercedes no han tingut problemes de pneumàtics com en totes les curses precedents d'aquest Mundial.
El cap d'esports de motor de Pirelli, Paul Hembery, i responsables de Mercedes han asegurat que el 90 per cent d'aquests tests van ser per provar els pneumàtics de 2014. En canvi, el director esportiu de Ferrari, Stefano Domenicali, ha estat molt contundent i ha declarat a Televisió de Catalunya que no es podien fer cap test de pneumàtics amb els cotxes de la temporada en curs.
La polèmica arriba just en la primera carrera de la temporada en que els Mercedes no han tingut problemes de pneumàtics com en totes les curses precedents d'aquest Mundial.

