En els destacats, que fem servir per mostrar gràficament fragments de text o transcripcions orals, posem el text entre cometes.
| “Un cop oberta la fossa, va resultar que contenia no un sinó dos cadàvers, que tenien la boca emmordassada, els ulls tapats amb cinta aïllant i encara conservaven restes de benes”. |
Si es tracta de diàlegs, fem servir guions.
| —Ja el vaig avisar que l’entrega es faria amb bitllets de cinc-cents, com l’altre cop. —Però on vau quedar? —No cal que t’ho digui jo. Ja t’ho farà saber ell mateix... |
Fem servir claudàtors per indicar elements afegits sense els quals la transcripció no s’entendria.
| “Ella [la consellera d’Interior] em va dir que aquests dies havíem d’extremar les mesures de seguretat.” |
Els claudàtors, un d’obertura i un de tancament amb punts suspensius entremig, ens serveixen per marcar fragments que s’han omès dins del text. Quan reproduïm un fragment de text començant-lo o acabant-lo amb una frase incompleta, fem servir els punts suspensius.
| “És una de les estratègies més efectives per reduir la contaminació. [...] Aquí es coneix com ‘la mesura dels vuitanta’. És cert que aquesta mesura podria ser més flexible a la nit o [...] quan la congestió a l’entrada de la ciutat és mínima.” |
| “...és la reducció del nombre de vehicles que circulen per Barcelona aproximadament en un 30 per cent, i centrada principalment en els vehicles dièsel...” |
