SILENCI?

Chimo Bayo, dimecres, a "Silenci?"

Dimecres, entrevistem a Ximo Bayo a "Silenci?". I a més, Agustín Fernández Mallo respon el nostre qüestionari i comentem la nova campanya de Levi's.

Dimecres, "Silenci?" presenta les següents propostes:

Chimo Bayo, de cantautor techno reciclat a icona generacional de la modernitat

Per culpa d'un accident, Chimo Bayo va passar de ser un aspirant a campió de motocròs a punxar amb crosses en una discoteca de València. Els primers anys 90 no s'entendrien sense la seva figura, quan es va transformar en una icona de la música electrònica a València i en l'estrella indiscutible de l'anomenat "bakalao". Un espectacle extravagant i cançons que es van convertir en himnes del techno valencià el van perfilar com un "showman" imprevisible i el van convertir en número u de vendes en països com el Japó o Israel. Chimo Bayo es va convertir en la icona d'una generació i en l'home que feia que una classe es dividís entre els que escoltaven els seus discos i els seus detractors. Anys després, Bayo segueix punxant, té un programa de televisió i és un personatge de culte reivindicat per bandes de pop electrònic com Fangoria o Astrud, festivals de música com el FEA, programes d'humor amb l'èxit de "La hora chanante" o cineastes com Bigas Luna. En aquest qüestionari de "Silenci?" Chimo Bayo explica per què torna a estar de moda.


Silenci? estrena la nova campanya de Levi's i repassa la carrera del realitzador Ringan Ledwidge

El britànic Ringan Ledwidge és un dels deu realitzadors més premiats de la dècada. Els seus espots i videoclips l'han convertit en un pes pesant de la publicitat. La seva última creació és la nova campanya dels texans Levi's que "Silenci?" estrena en exclusiva en aquest reportatge. Ledwidge és un consumat especialista del rodatge de situacions que requereixin realisme i una direcció d'actors complicada. Després d'abandonar els estudis de disseny gràfic i passar una temporada com a fotoperiodista a l'Orient Mitjà va començar a treballar en publicitat per casualitat. Seleccionat diverses vegades entre els millors realitzadors joves del món al Festival de Canes, aquest fanàtic del Liverpool FC ha rodat espots molt populars per a marques com Adidas, Nike, Lynx o Coca-Cola. A punt d'estrenar el seu primer llargmetratge (d'aquí auns mesos), "Silenci?" viatja fins a Londres per entrevistar-lo i repassar la seva carrera.


Qüestionari a Agustín Fernández Mallo, autor revelació de l'any amb la novel·la "Nocilla Dream"
Amb un passat com a bateria punk i un present com a físic en el laboratori d'un hospital, Agustín Fernández Mallo s'ha convertit en l'escriptor revelació de la temporada amb "Nocilla Dream", un arriscat debut literari de 113 microcapítols on conviuen fórmules científiques, l'anàlisi tècnica de pel·lícules de Hitchcock, els personatges de l'Equipo A i la música de The Smiths. L'experiment narratiu d'aquest gallec que prefereix veure DVD més que llegir novel·les ja és un èxit de vendes gràcies al boca orella i a la rebuda entusiasta de la crítica. En aquest qüestionari de "Silenci?", aquest fan del Sr. Chinarro i del cineasta Takeshi Kitano es declara tan "outsider" com els estrambòtics personatges de la seva novel·la, intenta convèncer amb arguments que la Nocilla és tan natural com el pernil i recomana altres autors que, com ell, salten al buit i trenquen amb la novel·la convencional.
Anar al contingut