L'aprenentatge, a "Mestres"
Què i com cal aprendre a l'escola? A quin ritme? La idea del mestre que "ensenya" va sent substituïda per la del mestre que ajuda i acompanya els nens a aprendre.
Els pares i mares d'avui s'han acostumat a sentir paraules com "grups cooperatius", "educació lenta" o "aprenentatge per competències". També hi ha debat social sobre la conveniència de memoritzar, sobre els continguts que cal ensenyar als nens i sobre la vigència de les classes magistrals.
En aquest capítol, "Mestres" es pregunta què i com cal aprendre a l'escola, i a quin ritme, i mostra com aprenen a llegir i escriure els nens de l'Escola Fructuós Gelabert de Barcelona, un centre que aplica l'educació lenta, i on l'objectiu és formar adults crítics, enamorats de les paraules.
Descobreixen també l'Escola Rocafonda de Mataró, on les matemàtiques s'aprenen jugant, i l'Escola Mare de Déu de Montserrat de Terrassa, que ha implicat mares i mestres voluntàries en una activitat d'estudi extraescolar, fet que ha millorat molt els resultats dels seus alumnes.
El científic Manel Esteller, director de l'Institut d'Investigació Biomèdica de Bellvitge, explica què és l'epigenètica als alumnes de Batxillerat de l'Escola Fundació Llor de Sant Boi, on va estudiar, i presenta el professor de química que, quan ell feia BUP, li va despertar l'interès per la ciència.
El grafisme del capítol ha tingut la participació de l'Escola Virolai de Barcelona.
"Com aprenem?", a "Mestres". Dilluns, 10 de febrer, a les 22.05.
En aquest capítol, "Mestres" es pregunta què i com cal aprendre a l'escola, i a quin ritme, i mostra com aprenen a llegir i escriure els nens de l'Escola Fructuós Gelabert de Barcelona, un centre que aplica l'educació lenta, i on l'objectiu és formar adults crítics, enamorats de les paraules.
Descobreixen també l'Escola Rocafonda de Mataró, on les matemàtiques s'aprenen jugant, i l'Escola Mare de Déu de Montserrat de Terrassa, que ha implicat mares i mestres voluntàries en una activitat d'estudi extraescolar, fet que ha millorat molt els resultats dels seus alumnes.
El científic Manel Esteller, director de l'Institut d'Investigació Biomèdica de Bellvitge, explica què és l'epigenètica als alumnes de Batxillerat de l'Escola Fundació Llor de Sant Boi, on va estudiar, i presenta el professor de química que, quan ell feia BUP, li va despertar l'interès per la ciència.
El grafisme del capítol ha tingut la participació de l'Escola Virolai de Barcelona.
"Com aprenem?", a "Mestres". Dilluns, 10 de febrer, a les 22.05.

