THALASSA (dimecres 14/12)
Dimecres, a "Thalassa", coneixerem el Teclo González, un home que va construir el seu propi veler i que ara s'hi ha embarcat per fer la volta al món amb la seva família.
"Una nova vida al mar", el primer dels dos reportatges que oferirà dimecres "Thalassa", ens presenta el Teclo González, un home que fa 14 anys va pensar que havia de canviar radicalment la seva forma de vida, i se li va acudir que podria fer-se un vaixell per viatjar pel món. Però la tasca no era fàcil i la vida va continuar el seu curs: va tenir tres fills, es va construir una casa, la va vendre i, finalment, es va fer un veler de 12 metres per poder fer realitat el seu somni.
Tot i que quan va començar el projecte no tenia ni idea de com es construïa un vaixell, a força de constància va aprendre'n de pressa i avui n'és tot un expert.
Finalment, el mes d'octubre passat, la família d'en Teclo va partir des de Port Ginesta. Si tot va bé, durant els pròxims set anys farà la volta al món amb el veler.
L'altre reportatge es titula "El país on neixen els vaixells". Després de la guerra, Corea del Sud té un desenvolupament vertiginós. En ben poques dècades, el país passa de l'era medieval a la de l'alta tecnologia. Es parla de miracle coreà. La construcció naval és una mostra de l'èxit, amb aquesta xifra: actualment, un de cada dos vaixells fabricats al món surt de les grans drassanes coreanes. Una hegemonia insolent basada en un sistema capitalista inspirat en els japonesos, els "conglomerats", uns grups superpoderosos que construeixen de tot i que ara són al capdavant de les drassanes més grans del país, Hyundai, Daewoo, Samsung i Hanjin, el cinquè grup del país. A la immensa badia, no para la dansa dels gegants dels mars, els eficaços transportadors marítims, damunt dels quals s'amunteguen quatre, cinc i, a vegades, fins a sis mil caixes que travessen el planeta.
Tot i que quan va començar el projecte no tenia ni idea de com es construïa un vaixell, a força de constància va aprendre'n de pressa i avui n'és tot un expert.
Finalment, el mes d'octubre passat, la família d'en Teclo va partir des de Port Ginesta. Si tot va bé, durant els pròxims set anys farà la volta al món amb el veler.
L'altre reportatge es titula "El país on neixen els vaixells". Després de la guerra, Corea del Sud té un desenvolupament vertiginós. En ben poques dècades, el país passa de l'era medieval a la de l'alta tecnologia. Es parla de miracle coreà. La construcció naval és una mostra de l'èxit, amb aquesta xifra: actualment, un de cada dos vaixells fabricats al món surt de les grans drassanes coreanes. Una hegemonia insolent basada en un sistema capitalista inspirat en els japonesos, els "conglomerats", uns grups superpoderosos que construeixen de tot i que ara són al capdavant de les drassanes més grans del país, Hyundai, Daewoo, Samsung i Hanjin, el cinquè grup del país. A la immensa badia, no para la dansa dels gegants dels mars, els eficaços transportadors marítims, damunt dels quals s'amunteguen quatre, cinc i, a vegades, fins a sis mil caixes que travessen el planeta.

