"Llops bruts" obrirà el Festival Internacional de Cine d'Ourense
"Game over" també hi serà, en l'apartat de documentals
"Llops bruts" serà l'encarregada d'inaugurar la 20a edició del Festival Internacional de Cine d'Ourense, que es farà del 14 al 22 de novembre a la ciutat d'Ourense. L'"opera prima" de Simón Casal se centra en la presència de nazis a les mines de Casaio, una part de la història de Galícia desconeguda relacionada amb la Segona Guerra Mundial. Partint de fets reals, la cinta s'endinsa en l'obscura veritat que va tenir lloc a les mines de Casaio en un camp de presoners situat als pics més alts de Galícia, una zona estratègica on conflueixen tres províncies: les de Ourense, Zamora i Lleó. Allà, 471 presoners de guerra republicans van ser obligats a extreure tungstè (wolfram) per commutar les seves penes.
Parts dels fets que explica la pel·lícula van succeir de veritat, però la història que viuen els protagonistes del film és inventada; un drama a cavall entre el gènere bèl·lic de guerrilles, el de misteri, el romàntic i el d'espies, que va passar durant la Segona Guerra Mundial. Isak Ferriz, Marian Álvarez i Manuela Vellés duen el pes pesant de la interpretació, la trama de la qual posa de manifest amb gran senzillesa com els habitants d'un poble petit, perdut enmig del no-res de Galícia, pot ser determinant per al destí final de la Segona Guerra Mundial. És una producció de Dream Team Concept, Agallas Films, Left Field Ventures amb la col·laboració de Televisió de Catalunya, Televisió de Galícia, Canal Sur i l'AGADIC (Axencia Galega das Industrias Culturais).
Per altra banda, el documental d'Alba Sotorra "Game over" ha estat programat en la secció de documentals. És una coproducció de Televisió de Catalunya amb les productores Gaia Audiovisuals, Promarfi Futuro 2010, Dirk Manthey Films, Loto Films i Televisió Espanyola. El documental ens presenta el Djalal, un jove obsessionat amb els jocs de guerra ja abans de començar a caminar. Criat com a fill únic d'una família catalana de classe mitjana, els seus pares li van permetre tots els capricis. Tenia tot tipus d'armes de joguina per jugar a fer el soldat i, a mesura que creixia, els seus jocs es van fer més i més sofisticats. Va començar a gravar-se ell mateix en vídeo, recreant operacions militars, i a pujar els seus vídeos a YouTube, amb la identitat cibernètica LordSex, amb milers de seguidors. Portant el seu somni a l'extrem, va anar al front afganès com a franctirador. Però la guerra no és tan emocionant com sembla a les pel·lícules. El Djalal torna a casa dels seus pares desencantat i s'adona que tot ha canviat. La crisi econòmica ha colpejat la família i es veu obligat a prendre decisions. El joc s'ha acabat i el Djalal haurà de trobar el seu propi lloc en el món real.
Parts dels fets que explica la pel·lícula van succeir de veritat, però la història que viuen els protagonistes del film és inventada; un drama a cavall entre el gènere bèl·lic de guerrilles, el de misteri, el romàntic i el d'espies, que va passar durant la Segona Guerra Mundial. Isak Ferriz, Marian Álvarez i Manuela Vellés duen el pes pesant de la interpretació, la trama de la qual posa de manifest amb gran senzillesa com els habitants d'un poble petit, perdut enmig del no-res de Galícia, pot ser determinant per al destí final de la Segona Guerra Mundial. És una producció de Dream Team Concept, Agallas Films, Left Field Ventures amb la col·laboració de Televisió de Catalunya, Televisió de Galícia, Canal Sur i l'AGADIC (Axencia Galega das Industrias Culturais).
Per altra banda, el documental d'Alba Sotorra "Game over" ha estat programat en la secció de documentals. És una coproducció de Televisió de Catalunya amb les productores Gaia Audiovisuals, Promarfi Futuro 2010, Dirk Manthey Films, Loto Films i Televisió Espanyola. El documental ens presenta el Djalal, un jove obsessionat amb els jocs de guerra ja abans de començar a caminar. Criat com a fill únic d'una família catalana de classe mitjana, els seus pares li van permetre tots els capricis. Tenia tot tipus d'armes de joguina per jugar a fer el soldat i, a mesura que creixia, els seus jocs es van fer més i més sofisticats. Va començar a gravar-se ell mateix en vídeo, recreant operacions militars, i a pujar els seus vídeos a YouTube, amb la identitat cibernètica LordSex, amb milers de seguidors. Portant el seu somni a l'extrem, va anar al front afganès com a franctirador. Però la guerra no és tan emocionant com sembla a les pel·lícules. El Djalal torna a casa dels seus pares desencantat i s'adona que tot ha canviat. La crisi econòmica ha colpejat la família i es veu obligat a prendre decisions. El joc s'ha acabat i el Djalal haurà de trobar el seu propi lloc en el món real.
