"Xtrems" i "Comprar, llençar, comprar" a l'Input de Sydney
La TV movie "Xtrems" i el documental "Comprar, llençar, comprar" han participat en el certamen de conferències sobre programes de televisió més prestigiós del món: l'Input 2012.
La projecció d'"Xtrems" a Austràlia va despertar un gran interès pel seu format innovador i per l'audàcia de la temàtica. El director Joan Riedweg i la productora d'Animals Films, Glòria Casanova, van presentar la TV movie davant de professionals de tot el món. Diverses televisions, com ara Arte, la japonesa VS i l'australiana ABC, es van interessar per l'adquisició dels drets d'emissió. La TV movie va rebre 11 nominacions a l'edició dels Premis Gaudí 2010. El llargmetratge és una coproducció de Televisió de Catalunya i Animals Films, amb la participació d'Apuntolapospo i Ovide i la col·laboració de l'ICEC.
"Xtrems", dirigida per Abel Folk i Joan Riedweg, és una pel∙lícula basada en fets reals, on la ficció es posa al servei de la realitat per mostrar l'infern d'unes vides marcades per l'addicció a les drogues i l'alcohol. A partir de les declaracions reals de testimonis, un seguit d'històries evolucionen de forma entrellaçada. Els límits entre realitat i ficció desapareixen i s'autoalimenten per mostrar els excessos d'unes dobles vides, aparentment normals.
Per altra banda, el documental "Comprar, llençar, comprar", també va participar de la mostra conjuntament amb 80 programes més de 30 països. El documental està produït per Media 3.14 amb la coproducció d'Arte, Televisió de Catalunya i TVE, i va obtenir el premi al millor documental en els premis que l'Acadèmia de les Ciències i les Arts de la Televisió (2011) i també va estar guardonat amb el Maeda Prize a la 38a edició dels Japan Prize. El programa parla de l'Obsolescència Programada, que és l'escurçament deliberat de la vida d'un producte per incrementar-ne el consum. L'any 1928, una influent revista de publicitat en plantejava la necessitat sense embuts: "Un article que no es fa malbé és una tragèdia per als negocis". I també és una tragèdia per a la moderna societat del creixement, que es basa en un cicle cada cop més accelerat de producció, consum i malbaratament.
Fitxa tècnica:
Les millors produccions presentades a d'Input es podran veure al Miniput, organitzat al desembre al CCCB de Barcelona. El certamen de conferències sobre programes de televisió ha tingut lloc del 7 a l'11 de maig.
"Xtrems", dirigida per Abel Folk i Joan Riedweg, és una pel∙lícula basada en fets reals, on la ficció es posa al servei de la realitat per mostrar l'infern d'unes vides marcades per l'addicció a les drogues i l'alcohol. A partir de les declaracions reals de testimonis, un seguit d'històries evolucionen de forma entrellaçada. Els límits entre realitat i ficció desapareixen i s'autoalimenten per mostrar els excessos d'unes dobles vides, aparentment normals.
Per altra banda, el documental "Comprar, llençar, comprar", també va participar de la mostra conjuntament amb 80 programes més de 30 països. El documental està produït per Media 3.14 amb la coproducció d'Arte, Televisió de Catalunya i TVE, i va obtenir el premi al millor documental en els premis que l'Acadèmia de les Ciències i les Arts de la Televisió (2011) i també va estar guardonat amb el Maeda Prize a la 38a edició dels Japan Prize. El programa parla de l'Obsolescència Programada, que és l'escurçament deliberat de la vida d'un producte per incrementar-ne el consum. L'any 1928, una influent revista de publicitat en plantejava la necessitat sense embuts: "Un article que no es fa malbé és una tragèdia per als negocis". I també és una tragèdia per a la moderna societat del creixement, que es basa en un cicle cada cop més accelerat de producció, consum i malbaratament.
Fitxa tècnica:
Les millors produccions presentades a d'Input es podran veure al Miniput, organitzat al desembre al CCCB de Barcelona. El certamen de conferències sobre programes de televisió ha tingut lloc del 7 a l'11 de maig.