
Més de 6.000 sessions divulgatives sobre el càncer arribaran a 220.000 joves de tot Catalunya
La campanya de sensibilització de La Marató del 2025 incideix especialment en el jovent per acostar aquest col·lectiu a la realitat mèdica i social del càncer i despertar el seu esperit solidari envers les persones afectades i les seves famílies. És per això que entre el 13 d'octubre i el 14 de desembre, la Fundació coordina més de 6.000 sessions divulgatives sobre el càncer, en un miler de centres educatius d'arreu del territori català. Amb aquesta intensa activitat sensibilitzadora la Fundació espera arribar a més de 220.000 joves.
Les sessions divulgatives són una de les accions de sensibilització més potents que es posen en marxa per difondre el coneixement i la prevenció sobre el càncer. Es tracta d'una malaltia que, a Catalunya, tindran un de cada dos homes i una de cada tres dones al llarg de la seva vida, i que, l'any 2024, va provocar la mort de 17.000 persones, una cada mitja hora.
Les sessions es fan als centres educatius de secundària, batxillerat, cicles formatius i a les unitats d'escolarització compartida (UEC), així com altres entitats socials, educatives i culturals de tot el territori, amb el suport del Departament d'Educació i Formació Professional, Biblioteques de Catalunya, el Col·legi de Farmacèutics i les Diputacions de Girona, Lleida i Tarragona.
11 clips divulgatius sobre el càncer es difonen per les xarxes
Més de 450 professionals de la salut duen a terme aquesta intensa activitat sensibilitzadora amb unes sessions dissenyades expressament per al jovent, que s'articulen a partir del debat i la reflexió que generen un conjunt de vídeos, elaborats amb el testimoniatge de persones de diferents franges d'edats, que conviuen amb algun dels 200 tipus de càncer que existeixen. Aquests vídeos breus es complementen amb un clip introductori de la malaltia, en què participen els divulgadors científics del programa "QuèQui", Cèlia Ventura i Pere Renom, que hi posa la veu en off, i un altre que incideix en la importància de la prevenció, protagonitzat per la influencer i infermera Mariona Casas. Tots els clips es poden veure en el compte d'Instagram de La Marató.
Un cop acabades les sessions, l'alumnat de cada classe podrà participar en el concurs "Crea per La Marató", per mitjà de qualsevol disciplina artística (cançó, coreografia, poema, dibuix, obra de teatre, etc.), que s'inspiri en els valors o la temàtica de La Marató.
