Educació vol prohibir completament els mòbils també a l'ESO
La conselleria encarrega a una comissió experta que proposi un seguit de pautes i recomanacions per aplicar-les als centres a partir del curs vinent
El Departament d'Educació es planteja prohibir els mòbils, també a l'ESO. Després de regular-ne l'ús, la conselleria encapçalada per Esther Niubó
El Departament també vol revisar l'ús de tots els dispositius digitals que es fan servir les aules, com ordinadors i tauletes, i es planteja restringir tota mena de pantalles a l'educació infantil.
Una cinquantena d'experts en diversos àmbits com la tecnologia, l'educació, la salut i la ciberseguretat s'han reunit aquest dimarts per primera vegada a la conselleria amb l'encàrrec d'avaluar els efectes de les pantalles en totes les etapes educatives. L'objectiu és mesurar l'impacte de la digitalització en l'aprenentatge i en el sistema educatiu, així com establir pautes per a un ús responsable.
En aquest sentit, la consellera Esther Niubó ha traslladat la primera mesura que vol que valori la comissió:
"El primer encàrrec que li fem a aquesta comissió és que avaluï la mesura de prohibir els telèfons a l'aula a totes les etapes educatives obligatòries."
La Comissió per una Digitalització Responsable, constituïda aquest dimarts, està formada per 50 persones, professionals i representants d'organitzacions i entitats relacionades amb el desenvolupament digital i també directors de centres, docents i acadèmics. El coordinador és el pedagog i doctor en Ciències de l'Educació Màrius Martínez.
Pautes per als centres el curs vinent
Educació es proposa així prohibir el mòbil a l'ESO, on ara se'n permet un ús pedagògic, i també restringir l'ús de les pantalles a l'educació infantil. També vol obrir el prisma i valorar incloure en la normativa altres dispositius digitals, com les tauletes o els ordinadors.
La previsió és que la comissió tingui a punt per al curs 2025-2026 un seguit de pautes i recomanacions per als centres i una guia per a les famílies.

Paral·lelament, també s'ha encarregat una auditoria per saber com s'estan utilitzant actualment els dispositius i recursos digitals als centres educatius.
La conselleria es planteja aquestes mesures per promoure els hàbits saludables entre els alumnes i protegir el seu benestar garantint entorns educatius segurs.
Esther Niubó ha mencionat algunes de les conseqüències positives de l'ús de la tecnologia a les aules, com ara la reducció de la bretxa digital. Però també ha apuntat que la idoneïtat de les eines digitals en
El Departament d'Educació té el repte de revertir els mals resultats de l'informe PISA 2022. El mateix informe PISA assenyalava un possible mal ús de les tecnologies digitals com a explicació dels resultats negatius.