Anar a la navegació principalAnar al contingut

L'Institut Químic de Sarrià i Seat impulsen un laboratori especialitzat en l'automoció

L'anomenat I+D, investigació i desenvolupament, és la gran assignatura pendent de Catalunya. El 2010 hauríem d'estar a l'altura del que la resta de països europeus inverteixen en I+D, i en aquests moments no arribem ni a la meitat. De tant en tant, però, hi ha empreses que sumen esforços per aconseguir-ho. L'universitari Institut Químic de Sarrià ha posat en marxa un laboratori apadrinat per Seat d'on podrien sortir futurs enginyers especialitzats en automoció i projectes atractius per a la companyia.
1 min

Responsables en investigació i recerca de la companyia Seat han inaugurat el laboratori d'automoció de l'Institut Químic de Sarrià. És la unió empresa-universitat per tal que els estudiants d'enginyeria industrial del centre puguin formar-se en el sector de l'automòbil i transferir alhora coneixements tecnològics a les empreses. Catalunya i Espanya són a la cua del que s'inverteix a Europa en investigació. "En qüestió de cinc o sis anys, haurem de duplicar o més que duplicar la inversió en aquest àmbit", ha afirmat el conseller d'Innovació, Universitat i Empreses, Josep Huguet.

Els principals competidors de Seat, Daimler-Chrysler, Ford o Toyota, són els que més inverteixen en recerca al món. Aquest laboratori ha costat 120.000 euros i començarà a funcionar en un any decisiu per a l'empresa, en què sabrà si deixa d'estar inclosa entre les marques esportives de Volkswagen, cosa que, en els darrers anys, ha limitat les seves possibilitats. A més, està pendent de si li adjudiquen un nou model. Seat no descarta, si així ho aprova el consell del grup, fabricar una berlina que estaria entre els models Ibiza i Altea.