L'ofici d'educar

Balanç d'un curs convuls, amb una escola pública que resisteix

Durada: 55 min
21/06/2026
S'acaba un curs difícil, amb continus estira-i-arronses entre docents, sindicats i el departament. Malgrat la mala maror que hi ha hagut els darrers mesos, l'escola pública continua sent la preferida. Les vagues no li haurien passat factura si fem cas de les dades del curs vinent: han crescut lleugerament les inscripcions a la pública. En concret, a I3 la pública és l'opció preferida per a un 67% de les famílies, i als instituts la xifra es dispara fins al 87%. A la tertúlia de savis mestres de "L'ofici d'educar" fem balanç del curs amb Agnès Vallvé, mestra i formadora d'educació emocional; Joan Maria Girona, mestre i escriptor, autor de "Vaig començar a anar a l'escola als sis anys. Memòries d'un mestre"; David Vilalta, mestre, assessor d'escoles, formador del programa Magnet i autor de "Poesia d'ensenyar. Testimoni d'un mestre enamorat de l'ofici"; Adelina Escandell, mestra i psicòloga, presidenta de l'Associació de Mestres i Professors Jubilats RELLA, i la professora Susanna Soler. Acabarem amb "Com educo", amb la psicòloga Lara Terradas.

Àudios