En la 1a llista musical de Carmen Bustamante, cantant i professora del Conservatori Superior de Música del Liceu, ens parla de la seva família i de com va començar en el món de la música. L'audició passa per l'"Ària de Micaëla", de l'òpera "Carmen" de Bizet; "Pel teu amor", de Josep Ribas; ària "Un bel di, vedremo", de l'òpera "Madama Butterfly" de Puccini, i "Cançó del lladre", amb un arranjament de Manuel García Morante.
Carmen Bustamante, professora de cant del Conservatori Superior de Música del Liceu i amb una àmplia carrera com a cantant, ens parla de la veu en la 2a llista de recomanacions musicals per al "Molt personal". "La veu és la veu i penso que l'has de posar al servei del que estàs cantant", ens ha dit. L'audició passa pel duo "Lo conosco a quegli occhietti", de "La serva padrona" de Pergolesi; "Amarilli", de Giulio Caccini; ària "Dove sono", de "Le nozze di Figaro" de Mozart, i "Hoy la tierra y los cielos me sonríen" del cicle Becquerianas de Mompou.
Carmen Bustamante, professora de cant del Conservatori Superior de Música del Liceu i cantant, ens explica, en la 3a llista de recomanacions musicals per al "Molt personal", com són les seves classes. "Vivim des del cos, i això vol dir que qualsevol instrument, i també la veu, necessita una actitud corporal correcta", ens ha dit. L'audició passa per "Tan lluny de mi", del cicle Cantilena de Jordi Sabatés; l'ària "Donde lieta uscì", de "La Bohème" de Puccini; "Préstame tu pañuelito" de Guastavino, i "Pace non trovo", de "Tre sonetti di Petrarca" de Liszt. Començarem i tancarem l'audició amb la veu de la nostra convidada, Carmen Bustamante.
Amb diversos premis que reconeixen la carrera com a cantant de Carmen Bustamante, la nostra convidada fa més de 40 anys que fa classes de cant al Conservatori de Música del Liceu. En la 4a llista de recomanacions musicals per al "Molt personal", Carmen Bustamante ens explica què ha significat per a ella ensenyar. L'audició d'avui passa per la "Cançó de la plenitud del matí" del cicle Cançons de la Roda del Temps de Roman Alís, amb Carmen Bustamante; el 1r moviment de la 4a Simfonia de Brahms, dirigida per Claudio Abbado; "Tristesse" de Fauré, i "En vuestros verdes ojuelos" ,del cicle Canciones amatorias de Granados, amb Carmen Bustamante.
En la 5a llista de recomanacions musicals de Carmen Bustamante, professora de cant del Conservatori Superior de Música del Liceu i cantant, per al "Molt personal", la nostra convidada ens parla d'Òpera a la Universitat, un cicle que va dirigir Carme Bustamante per potenciar nous talents en col·laboració amb la Universitat de Barcelona i el Conservatori Superior de Música del Liceu. L'audició passa per "Canticel" de Toldrà, amb Carmen Bustamante; "Se pietà di me non senti", de "Giulio Cesare" de Händel; l'ària "Ernani, involami", de l'òpera "Ernani" de Verdi, i "Tres estrofes d'amor", de Pau Casals, amb Carmen Bustamante, veu, i Albert Giménez Atenelle, piano.
Mireia Góngora és oboista de l'Orquestra de la Ràdio de Frankfurt. En la 1a llista de recomanacions musicals per al "Molt personal" ens parla dels seus orígens. L'audició passa per obres d'Erich Wolfgang Korngold, Giovanni Battista Fontana, Roy Hargrove i Johann Sebastian Bach.
En la 2a llista de recomanacions musicals per al "Molt personal", Mireia Góngora, que toca l'oboè i el corn anglès a l'Orquestra Simfònica de la Ràdio de Frankfurt, ens explica la seva experiència formant-se al Regne Unit i a Alemanya: una època d'aprenentatge musical i vital. L'audició musical passa per Ernest Bloch, Joan Baptista Pla, Jean Françaix, Lee Morgan i François Couperin.
L'oboista Mireia Góngora, que actualment toca a l'Orquestra Simfònica de la Ràdio de Frankfurt, ens explica, en la 3a llista de recomanacions musicals per al "Molt personal", què significa per a ella fer classes. L'audició d'avui passa per la música de Giuseppe Sammartini, Hiromi, Tadasuke Ono, Domenico Scarlatti i Carlo Pallavicino.
En la 4a llista de recomanacions musicals, Mireia Góngora ens parla de l'oboè i del corn anglès, que toca des que treballa a l'Orquestra Simfònica de la Ràdio de Frankfurt. L'audició passa per la música de Dmitri Xostakóvitx, J. S. Bach, Frederic Mompou, Edward Elgar i François Couperin.
En la primera llista de Bernat Castillejo, flautista, flabiol, director i compositor, el nostre convidat ens parla dels seus inicis en el món de la música i de què li va agradar de la flauta. L'audició d'avui passa per la música de Wolfgang Amadeus Mozart ("Andante"), Antonio Vivaldi / Roger Bourdin ("La tempesta di mare"), Roger Bourdin ("Stac-Flat") i Ricard Lamote de Grignon ("Toccata").
Bernat Castillejo, flautista, flabiol, compositor i director d'orquestra, ens presenta al "Molt personal" obres que ens porten fins al món de la musica vocal, un homenatge als seus inicis musicals. Avui sabrem per què. En la 2a llista de recomanacions musicals de Bernat Castillejo, sentirem música de Richard Strauss, Agustí Borgunyó, Enric Morera i Vicente Quirós. També ens presentarà unes cançons hebraiques.
El flautista i director Bernat Castillejo ens proposa un tercer "Molt personal" dedicat a la música d'orquestra i banda. El nostre convidat ens parla de la Banda de Música de Sabadell, que ell dirigeix. L'audició passa per la música de W. A. Mozart ("ària de Pamina" de "La flauta màgica"), Manuel Oltra ("Preludi" i "Intermedi" de la Suite per a orquestra de corda i flauta), Jesús Guridi ("Preludi" d'"El caserío") i Antoni Pérez Moya ("A Montserrat").
Bernat Castillejo va començar a treballar al Conservatori Professional Superior de Música de Sabadell als 24 anys. Una feina que sempre li ha agradat molt i que ha combinat amb moltes altres facetes de la seva vida professional: la de músic de flauta i flabiol, director i compositor. La quarta llista de recomanacions musicals per al "Molt personal" de Bernat Castillejo passa per una selecció de música de cambra: Primer moviment del Quartet en re major de Mozart; "Cançó" de Frederic Mompou; "Pain au chocolat", de Gary Schocker, i "Ave Maria" d'Eduard Toldrà.
La música catalana és la gran protagonista en la cinquena llista de recomanacions musicals del músic Bernat Castillejo. Precisament avui coneixerem la feina del nostre convidat per difondre el repertori musical català. L'audició passa per "Sonetí de la rosada", d'Eduard Toldrà, "De la calma en el cim", de Ricard Lamote de Grignon, "Sonatina", de Manuel Oltra, "La pastora enamorada", de Juli Garreta.
A "Músiques empoderades", parlem de l'autoexigència que arrosseguen molts alumnes de música clàssica. Ens preguntarem d'on surt i com afecta la salut mental de l'estudiant i la seva relació amb l'instrument, amb el cos, amb l'alegria de tocar. I, sobretot, ens preguntarem com es pot acompanyar una trajectòria musical sense convertir-la en una càrrega. També parlarem de les projeccions que sovint fan pares i professors, i que moltes vegades marquen profundament els estudiants. Ens acompanyarà Amaia Ruano, especialista en coaching aplicat a la pedagogia musical. Presentada per Rosa Maria Bartroli i amb el suport tècnic d'Oriol Pinart, "Músiques empoderades" és la tertúlia musical de Catalunya Música amb Marina Sala, Alba Pujals, Sergi Núñez, Marta Pons i Hawa Sow Sarri.
En la 1a llista de recomanacions musicals del baix baríton Toni Marsol, el nostre convidat ens parla dels seus orígens a la Segarra i els primers passos en el món de la música. L'audició passa per Schubert ("Du bist die Ruh"); Verdi (Rèquiem: fragment del "Libera me"); Schubert (Quintet de corda en do major) i W. A. Mozart ("Madamina, il catalogo é questo" de "Don Giovanni").
En el segon "Molt personal" del baix baríton Toni Marsol, sabrem quina és l'obra que el nostre convidat ha cantat més vegades en la seva carrera. Una obra molt coneguda i que, amb una producció de Carlus Padrissa, de la Fura dels Baus, va cantar per tot arreu. L'audició passa per música de Carl Orff ("O Fortuna" dins de "Carmina Burana"); Jordi Domènech (segon moviment de "Si vera somnia"); J.S. Bach (preludi i courante de la Suite núm. 1 per a violoncel); G. Verdi ("Sappia la sposa mia¿" de "Macbeth"), i F. Schubert ("Winterreise").
En la tercera llista de recomanacions musicals del nostre convidat, el baix baríton Toni Marsol ens parla de la feina de la Fundació Òpera a Catalunya (FOC) i els Amics de l'Òpera de Sabadell. "Hi he treballat molt i els dec molt", ens ha dit. "I he fet rols que no hauria fet enlloc més. Tant de bo hi haguessin moltes més companyies així." L'audició passa per W. A. Mozart ("Ah taci ingiusto core" dins de "Don Giovanni"); Mendelssohn (ària: "It is enough" dins d'"Elies"); J.S. Bach ("Und vor Der Sechsten Stunde an¿" i coral dins la "Passió segons St. Mateu") i, per acabar, l'oratori "Les Completes. Maitines del Santíssim Misteri de Cervera-Segon Nocturn: Vers", amb les veus de Sandra Roset, Lluís Vilamajor i Toni Marsol.
El baix baríton Toni Marsol parla en la quarta llista de recomanacions musicals per al "Molt personal" de la veu i ens explica què ha de transmetre, segons ell, una veu. "La veu ha de ser honesta, no fictícia, mai postissa... És necessari l'honestedat a l'hora de cantar i també a l'hora de fer música", ens ha dit el nostre convidat. L'audició d'avui passa per la música de Schubert ("Gute Nacht" dins del "Viatge d'hivern"); Beethoven (Concert per a violí en re major, opus 61); R. Wagner ("Loge, hör! Lausche hieher!" dins "Die Walküre") i Jessye Norman ("Deep River").
El baix baríton català Toni Marsol ens explicarà que és el que més li agrada del seu ofici i què és el que no li agrada tant. L'audició d'avui passa per la música de C. Monteverdi (duet final: "Pur ti miro..." dins de "L'incoronazione di Poppea"); Luigi Boccherini (ària: "Sabrá por mis lecciones" dins de "Clementina"); G. Fauré ("Cantique de Jean Racine"); F. Schubert ("Die Taubenpost") i Enric Granados ("Gaziel").
En la primera llista de recomanacions musicals per al "Molt personal", el trompetista Carlos Benetó ens explica els seus orígens musicals a Castelló, a la Ribera Alta, un indret amb una llarga tradició musical. Carlos Benetó, que va entrar als 7 anys a l'Escola de Música de la Societat Musical Lira Castellonense, ens ha dit: "Pertànyer a una societat musical et permetia rebre una formació musical i social perquè formaves part d'una banda." L'audició passa per la música de Bach ("Schafe können sicher weiden"), Verdi (obertura de "La forza del destino"), i Frank Zappa ("The Yellow Shark").
El trompetista Carlos Benetó, en la segona llista de recomanacions musicals per al "Molt personal", ens presenta un disc dedicat a la música de jazz. Es tracta d'una col·laboració entre Spanish Brass i Lluís Vidal, pianista de jazz català. L'audició d'avui passa per J.S. Bach, Isaac Albéniz, Maurice Ravel i el disc "Brassiana", de Spanish Brass, en col·laboració amb el pianista Lluís Vidal, el baix David Mengual, i el bateria David Xirgu.
En la tercera llista de recomanacions musicals per al "Molt personal", el trompetista Carlos Benetó ens parla d'aquests més de 35 anys que fa que toca amb Spanish Brass, un quintet de metall que és tot un referent a nivell internacional. L'audició d'avui passa, entre d'altres, per "Never Settle for the Oyster Light", una col·laboració entre Spanish Brass i Chano Domínguez, i "Canción de cuna para dormir a un negrito", en la veu de Teresa Berganza.
Abans de ser el trompetista de Spanish Brass, Carlos Benetó va viure 8 anys a Granada, on va tocar amb l'Orquestra Ciutat de Granada. Allà va conèixer nous paisatges i va entrar en contacte amb la màgia del flamenc. Avui sentirem Paco de Lucía I Camarón, dos dels seus representants.
En la 1a llista de recomanacions musicals per al "Molt personal", la saxofonista Carla Obach ens parla de la seva infantesa i de la seva tria d'instrument. L'audició d'avui ens porta a la música de Henry Purcell ("Musica per a una estona"); György Ligeti ("6 Bagatelles"); Arianna Savall i Petter Udland Johansen ("Le chant des Étoiles"), i Edmar Castañeda i Hiromi ("The elements": "Fire").
La saxofonista Carla Obach ens presenta la 2a llista de recomanacions musicals per al "Molt personal", on hi ha una peça que va descobrir a la Banda de Cerdanyola, una institució que li va permetre conèixer molt de repertori. L'audició passa per la música de Serguei Rakhmàninov ("Danses simfòniques"); Serguei Prokófiev ("Romeu i Julieta"); Miquel de Jorge ("Suite folklòrica"), i Joshua Redmann ("Hide and seek").
La saxofonista Carla Obach ens presenta, en la 3a llista de recomanacions musicals per al "Molt personal", dues peces compostes per ella i interpretades per dues formacions on toca també la nostra convidada: el Quartet Vela i l'Absit Duo. L'audició passa per la música d'Erick Manana i Las Magdalenas, però també per "Femmes à la fontaine", amb el Quartet Vela, i "L'or de l'atzur", amb l'Absit Duo.
En la 4a llista de recomanacions musicals per al "Molt personal", la saxofonista Carla Obach ens dona la seva opinió sobre què es podria fer per millorar el món de la música. L'audició ens porta a sentir música d'Antonín Dvorák (Quartet en fa major); J. Sibelius (Quartet en re menor); C. Debussy ("Andantino"), i Nancy Dalberg (Quartet en re menor).