En la seva primera llista de recomanacions musicals, Joan Martín-Royo ens parla dels seus orígens musicals, que passen pel Gran Teatre del Liceu, teatre amb el qual sempre ha estat vinculat, perquè va cantar al cor de nens de ben petit i s'hi va formar. L'audició passa per música de De Falla ("El retablo de Maese Pedro"), Schubert ("Gute nacht"), Wagner (preludi de "Lohengrin"), Webern ("Opus 10, núm. 3") i Bach ("Ària" de les "Variacions Goldberg") .
Joan Martín-Royo, baríton, professor del Conservatori del Liceu i investigador, ens parla en la segona llista de recomanacions musicals per al "Molt personal" de Felip Pedrell i del CD que ha publicat dedicat a aquest compositor juntament amb el pianista Rubén Fernández Aguirre: "Pedrell songs". Es tracta d'un treball d'investigació on reivindiquen l'obra d'aquest compositor. A més de la música de Pedrell, l'audició passarà per obres de Ligeti ("Cordes à vide"), Mozart ("Le nozze di Figaro") i Glass ("Knee Play 5" dins "Einstein on the beach").
En la tercera llista de recomanacions musicals per al "Molt personal", el baríton Joan Martín-Royo es confessa un cinèfil. Per això, la seva primera proposta musical és una banda sonora. L'audició ens presenta Goldsmith ("Not water" dins d'"Outland"), Toldrà ("Ària de Corvetó dins d'"El giravolt de maig"), Britten ("Peter Grimes") i Mendelssohn ("Les Hèbrides").
En la quarta llista de recomanacions musicals, Joan Martín-Royo, baríton i professor de cant al Conservatori Superior de Música del Liceu, ens parla de la seva relació amb el compositor Joan Guinjoan, que es va convertir en amic i mentor. L'audició passa per "Monòleg", de l'òpera "Gaudí", de Joan Guinjoan, en la veu del nostre convidat, i també per un número d'"El Messies", de Georg Friedrich Händel, i la música de Modest Mussorgski i Ennio Morricone.
En la cinquena llista de recomanacions musicals de Joan Martín-Royo, baríton i professor de cant al Conservatori del Liceu, parlem de projectes, de futur i d'il·lusions. L'audició musical ens presenta música de Herrmann ("Prelude" dins de "The ghost and Mrs. Muir"), Garcia Demestres ("Wow"), Pärt ("Mirall dins el mirall") i Mahler.
En la 1a llista de recomanacions musicals de l'acordionista i etnomusicòloga Cati Plana per al "Molt personal", ens parlarà dels seus orígens en el món de la música i com va entrar en el món de l'acordió. L'audició passa per la música de Primera Nota, Marc Perrone, Urbàlia Rurana, Perlinpinpin Fòlc i la mateixa Cati Plana, amb Xavier Batllés, que interpreten "Per cortesia".
L'acordionista i etnomusicòloga Cati Plana ens parla de l'acordió diatònic, de les seves característiques i del seu so. "És un instrument lliure que pot evolucionar i que et pots fer molt teu, on tot està per fer amb aquest instrument i es pot fer tot", ens ha dit. En la segona llista de recomanacions musicals per al "Molt personal", Cati Plana ens porta la música d'Oskorri, Le Bûcher des Silences i Marsupialis, entre d'altres.
Cati Plana, música, acordionista, etnomusicòloga i professora de l'ESMUC, ens explica, en la tercera llista de recomanacions musicals per al "Molt personal", què té la música folk que atrapa tant. I ho fa mentre sona música d'Adolfo Osta, Catriona MacDonald, Pascal Comelade i El Pont d'Arcalís.
En la quarta llista de recomanacions musicals de l'acordionista Cati Plana, ens comenta les investigacions que ha dut a terme al voltant de l'acordió diatònic i ens parla del Museu de l'Acordió d'Arsèguel, a l'Alt Urgell. Quant a l'audició, La Rondalla de la Costa, Tapia eta Letura, Riccardo Tesi i Tren Seeger són les tries musicals de la quarta llista de la nostra convidada.
Cati Plana, acordionista i professora a l'ESMUC, ens parla, en l'última llista de recomanacions musicals per al "Molt personal", del futur de la música d'arrel catalana i de l'acordió diatònic. "La tradició s'ha d'actualitzar perquè està viva, però sense perdre les referències. Cal seguir el fil i fer-lo seguir", ens ha dit. La música d'Eduard Iniesta, Astor Piazzolla, Tactequeté i La Viu-viu són alguns dels protagonistes de l'última llista musical de Cati Plana.
En la primera llista de recomanacions musicals del viola Jonathan Brown per al "Molt personal", el nostre convidat ens portarà als seus orígens musicals, a les seves arrels. Ens traslladarem a Chicago i ens explicarà com es va introduir en el món de la música. I ho farà mentre sona la música de Jessye Norman i Miles Davis, però també de Beethoven i Schumann.
El viola Jonathan Brown va saber de ben petit que volia tocar en un quartet de corda, va ser el repte més personal. "És la forma d'experimentar la música que més m'ha fascinat", ens ha dit. L'audició que ens proposa el nostre convidat la formen una cançó de Schubert, una ària de Verdi cantada per Leontyne Price i un moviment de Brahms interpretat pel Quartet de Corda de Cleveland. Acabarà amb una peça interpretada pel seu professor Thomas Riebl, músic que l'ha marcat profundament com a professor, com a violista i com a persona.
En la tercera llista de recomanacions musicals del viola Jonathan Brown, hi trobem músics de l'escola hongaresa. "L'escola hongaresa és la que més m'ha marcat com a músic, tot i que mai he estudiat a Budapest", ens ha dit. Avui sabreu per què. En l'audició, hi apareixen noms com els de György Sebök, Ferenc Rados --de qui Brown diu: "No hi ha cap dia que no pensi en les seves lliçons"-- o György i Márta Kurtág, músics clau per al nostre convidat. Una festa musical majúscula.
La veu és la gran protagonista de la quarta llista de recomanacions musicals de Jonathan Brown. "Animo els meus alumnes a conèixer profundament el món del lieder per saber interpretar un quartet de corda de Schumann, Schubert, Mozart o Beethoven", ens ha dit. La veu com a referent, la veu com a guia, la veu com a protagonista. L'audició la formen peces de Strauss ("Morgen"), Mozart ("Don Giovanni"), Schubert ("Erlkönig") i Schumann ("Dichterliebe").
En la cinquena llista de recomanacions musicals per al "Molt personal" de Catalunya Música, el viola Jonathan Brown parla de directors d'orquestra que l'han impressionat per la seva manera de fer i d'entendre la música. Batutes tan influents com Nikolaus Harnoncourt, Willem Mengelberg, Sergiu Celibidache i Carlos Kleiber passaran pel "Molt personal". També parlarem d'il·lusions i projectes amb el nostre convidat.
Larisa Loginova és pianista, doctora en musicologia i pedagoga, i membre del Duo Gelar. Avui ens explicarà què pot aportar un músic a una partitura. En l'audició que Larisa Loginova proposa als oients del "Molt personal" de Catalunya Música, us destaquem la "Simfonia núm. 83" de Haydn, i també música de Bach-Zilotti ("Preludi en si menor"), de Txaikovski ("Concert per a violí", opus 35) i de Bruckner ("Simfonia núm. 7").
Els pianistes Gennady Dzyubenko i Larisa Loginova, que formen el Duo Gelar, són els protagonistes del "Molt personal". Avui la llista de recomanacions musicals va a càrrec de Gennady Dzyubenko, intèrpret solista que va ser membre del Romantic Trio, professor del Conservatori de Música de Girona i director artístic del Festival Isaac Albéniz de Camprodon. La proposta musical de Gennady Dzyubenko passa per la "Simfonia n. 94" de Haydn, i el "Concert núm, 2" de Brahms. També sentirem obres de Glinka i Scriabin.
Els pianistes Gennady Dzyubenko i Larisa Loginova, que formen el Duo Gelar, són els protagonistes del "Molt personal". Avui, la llista de recomanacions musicals va a càrrec de Larisa Loginova, pianista i doctora en musicologia i pedagogia musical, la nostra convidada és autora de dues monografies: "Sobre l'activitat auditiva del music" i "Què podem llegir en una partitura?", i també ha escrit més de 50 articles dedicats a problemes diversos d'educació i interpretació musical, publicats a Rússia, França, el Canadà i Croàcia. Les seves recomanacions musicals passen per la música de Haydn ("Simfonia número 26"), Rakhmàninov ("Variacions sobre del Tema de Corelli, op.42", interpretat per Gennady Dzyubenko), i Frank ("Sonata per a violí núm. 2").
Els pianistes Gennady Dzyubenko i Larisa Loginova formen el Duo Gelar. Avui la llista de recomanacions musicals va a càrrec de Gennady Dzyubenko, pianista concertista, professor del Conservatori de Música de Girona i director artístic del Festival Isaac Albéniz de Camprodon. Precisament, avui ens parlarà d'aquest prestigiós festival mentre sentim música d'Albéniz ("Triana"), però també de Haydn ("Simfonia núm. 46), Txaikovski i A. Rubinstein.
Els pianistes Larisa Loginova i Gennady Dzyubenko, que formen el Duo Gelar, ens explicaran què és el més difícil de tocar en un piano a quatre mans. Parlarem de personalitats, de compenetració, de sincronització... L'audició d'avui són peces importants per als dos pianistes. Com cada dia, les simfonies de Haydn ens donen la benvinguda (en aquest cas, la "Simfonia 101"), i després música de Beethoven i Anton Rubinstein, interpretada pels nostres convidats, Larisa Loginova i Gennady Dzyubenko.
En la segona llista de recomanacions musicals de la clarinetista Juncal Salada Codina per al "Molt personal", hi trobem peces de música de cambra amb piano i clarinet. Sentirem l'únic lied per a clarinet de Franz Schubert i la "Sonata per a clarinet i piano" de Salvador Brotons, interpretada per la nostra convidada, juntament amb el pianista Nicolas Dessenne, al Conservatori de París.
La clarinetista, músic d'orquestra, de cambra i pedagoga Juncal Salada Codina ens presenta una tercera llista de recomanacions musicals per al "Molt personal", on els instruments de vent són els grans protagonistes. Sentirem música de W. A. Mozart, Antonín Dvorák, L. V. Beethoven i Lavinia Meijer.
La clarinetista membre de l'Orquestra Simfònica de Mulhouse Juncal Salada Codina ens ofereix la quarta llista de recomanacions musicals per al "Molt personal". En aquesta llista musical, la nostra convidada ens explica que, per ella, la formació més bonica d'escoltar amb el seu instrument és el quintet per a clarinet i cordes. En sentirem alguns exemples de W. A. Mozart, H. J. Baermann, J. Brahms i Osvaldo Golijov.
En la cinquena llista de recomanacions musicals de la clarinetista i pedagoga Juncal Salada Codina per al "Molt personal", ens diu que, per ella, "bufar i cantar són cares de la mateixa moneda". Sentirem peces on la veu és la gran protagonista. Seran obres compostes per Claudio Monteverdi, Johann Sebastian Bach, Giacomo Puccini i Richard Strauss.
En la 1a llista de recomanacions musicals del director Pere Lluís Biosca, descobrirem els seus orígens musicals. I ho farem mentre sona música inspiradora i de llarg recorregut, com ara el "Dixit dominus" de Vivaldi, "La passió segons sant Joan" de Bach, "La creació" de Haydn i "Un rèquiem alemany" de Brahms.
En la segona llista de recomanacions musicals per al "Molt personal", el nostre convidat ens presentarà "Música nova", un CD amb peces que són un bon exemple de la nova creació musical a Catalunya. Hi trobarem, sens dubte, obres de compositors com ara Mariona Vila, Bernat Vivancos, Albert Guinovart i Joan Magrané, entre d'altres, amb les veus del Cor Jove Nacional de Catalunya, dirigit pel nostre convidat. Una audició que avui us recomanem especialment.
El director Pere Lluís Biosca ens explica en la tercera llista de recomanacions musicals per al "Molt personal" el seu pas per l'ESMUC i els seus estudis posteriors al nord d'Europa. I tot, amb excel·lent música instrumental de Ludwig van Beethoven, J. Brahms, W. A. Mozart, J. S. Bach i S. Rakhmàninov.
El director Pere Lluís Biosca ens explica a la quarta llista de recomanacions musicals per al "Molt personal" com va néixer l'Ensemble Cristóbal de Morales, una formació vocal especialitzada en la música del Renaixement hispànic. Sentirem "Ave Maris Stella", dues misses de Cristóbal de Morales amb l'ensemble que porta el seu nom, Juan de la Rubia a l'orgue i Pere Lluís Biosca a la direcció. Tot plegat és el resultat d'un projecte musicològic sobre el polifonista sevillà amb l'objectiu de donar a conèixer un dels llibres musicals del fons del Museu de Lleida.
En la cinquena llista de recomanacions musicals per al "Molt personal", el director Pere Lluís Biosca ens porta música de cor. La veu és la gran protagonista de l'última llista musical amb obres de Josquin Des Prés, Tomás Luis de Victoria, Benjamin Britten i Arvo Pärt.