A "Revolució 4.0", amb Xantal Llavina, Jordi Urbea, CEO d'Ogilvy a Espanya, analitza com la veu s'imposa com la nova interfície tecnològica. Urbea comparteix com els assistents de veu i la IA estan transformant la publicitat i la relació entre marques i consumidors: passem "del clic al xat" i anem cap a una comunicació més humana, emocional i personalitzada.
A la secció "Revolucionant la publicitat", Jordi Urbea explora com tres eines d'intel·ligència artificial transformen el sector publicitari: Nano Banana (una eina d'edició i creació d'imatges desenvolupada per Google), Sora (el model d'OpenAI capaç de generar vídeos i àudio realistes) i ChatGPTt Pulse (la nova eina de ChatGPT). Urbea analitza com aquestes tecnologies permeten reduir costos, accelerar processos i obrir noves vies creatives sense perdre l'essència del talent humà, a "Revolució 4.0", amb Xantal Llavina.
El publicista Jordi Urbea ens descobreix el brand stretching, una estratègia que permet a les marques expandir-se més enllà del seu producte principal. L'objectiu és generar noves experiències i connexions emocionals, i diferenciar-se en mercats saturats. En parlem a "Revolució 4.0", amb Xantal Llavina.
El publicista Jordi Urbea, vicepresident d'Ogilvy Spain, visita de nou el "Revolució 4.0", amb Xantal Llavina, per parlar d'una tendència que transforma el màrqueting: l'"emotional computing", o la capacitat de les màquines d'entendre les emocions humanes. Urbea explica campanyes recents que exemplifiquen com les marques prèmium estan canviant la seva manera de comunicar apostant per la connexió emocional amb els consumidors.
A la secció "Revolucionant la publicitat", Jordi Urbea analitza la comunicació del Vaticà com una gestió de marca mil·lenària que busca adaptar-se als nous temps. Destaca la figura del papa com a líder espiritual i comunicatiu global, i la importància d'una estratègia moderna per connectar amb nous públics al "Revolució 4.0", amb Xantal Llavina.
A la secció "Revolucionant la publicitat", del "Revolució 4.0" amb Xantal Llavina, Jordi Urbea destaca que Barcelona és un gran centre tecnològic i parla de l'impacte de la IA en el màrqueting i el potencial de la ciutat per a start-ups i grans empreses.
Jordi Urbea, al "Revolució 4.0", amb Xantal Llavina, explica l'evolució de la intel·ligència artificial conversacional, que permet a les màquines interactuar de manera més natural i contextual amb els humans. A diferència dels xatbots tradicionals, aquestes noves eines poden oferir respostes més precises i personalitzades.
El publicista Jordi Urbea analitza al "Revolució 4.0", amb Xantal Llavina, l'estratègia que ha seguit el Futbol Club Barcelona per celebrar el seu 125è aniversari, amb iniciatives com l'elecció d'un nou himne, la creació d'una mascota o l'edició d'un vídeo que evoca els sentiments i les emocions dels seguidors del club.
A la secció "Revolucionant la publicitat", del "Revolució 4.0", amb Xantal Llavina, Jordi Urbea analitza la victòria de Donald Trump en les eleccions dels Estats Units des del punt de vista de la comunicació i l'ús de les xarxes socials.
A la secció "Revolucionant la publicitat", amb el CEO d'Ogilvy, Jordi Urbea, coneixem, al "Revolució 4.0", amb Xantal Llavina, com les marques s'han d'adreçar als joves, als membres de les anomenades generacions Z i Alfa, que ja s'estan incorporant al món del consum, si volen que els comprin els seus productes.
A "Revolució 4.0", amb Xantal Llavina, ens retrobem amb una altra secció ja clàssica del programa, "Revolucionant la publicitat". En aquesta primera col·laboració, Jordi Urbea planteja una idea que ben aviat pot esdevenir una realitat: la publicació de revistes a la carta.
A la secció "Revolucionant la publicitat", Jordi Urbea, al "Revolució 4.0", amb Xantal Llavina, explica què és l'anomenada publicitat orgànica a partir del cas de les germanes Jenner, que van publicar un vídeo a Instagram on brindaven amb cerveses Estrella Galicia a la part del darrere d'un cotxe. Aquest vídeo, que no formava part de cap campanya pagada per Estrella Galicia, es va fer viral ràpidament i va generar un impacte publicitari valorat en aproximadament dos milions d'euros.
A la secció "Revolucionant la publicitat", del "Revolució 4.0", amb Xantal Llavina, el publicista Jordi Urbea ens explica com la intel·ligència artificial està transformant el món creatiu i, per tant, la manera de fer publicitat, amb l'arribada d'Astra.
A la secció "Revolucionem la publicitat", al "Revolució 4.0", amb Xantal Llavina, Jordi Urbea ens explica què és la nova tendència en el sector, la Fake Out Of Home, que usa les eines digitals per crear anuncis que semblen reals però que mai han existit, per captar l'atenció, crear imatges impactants i viralitzar-se a les xarxes socials.
A la secció "Revolucionant la publicitat", Jordi Urbea, CEO d'Ogilvy Barcelona, reflexiona al "Revolució 4.0" amb Xantal Llavina sobre la importància que té el Mobile World Congress com a gran anunci d'abast planetari per a la ciutat de Barcelona. I també analitza per què Netflix ha organitzat el partit de tenis entre Rafa Nadal i Carlos Alcaraz, quins beneficis en pot treure i si això és l'inici de les transmissions en streaming de plataformes que fins ara oferien un altre tipus de continguts audiovisuals.