En aquesta ocasió, Ester Plana reflexiona sobre la música a l'escola i, sobretot, com la música pot convertir-se en un motor educatiu transversal dins les escoles. Ho fa al costat d'Anna Ferrés, presidenta de l'Aemcat, l'Associació d'Ensenyants de Música de Catalunya.
Continuem amb una nova edició de l'espai "Sobre la marxa", en què ha sonat la música improvisada per a la segona part del conte del Ferran i el Jaume i hem descobert el so d'unes "Miniatures" molt nadalenques, proposades per la Clara.
Amb Anna Ponces recorrem la història d'algunes actrius que apareixen en òperes famoses: Adrienne Lecouvreur, de l'òpera "Adriana Lecouvreur", de Francesco Cilea, del 1902; Floria Tosca, de "Tosca", de Puccini, de l'any 1900, i Zerbinetta de l'òpera "Ariadna a Naxos", de Richard Strauss, del 1912.
Sofía Martínez dedica el seu espai a una textura tan fascinant com difícil: el contrapunt. Una textura que exemplifica molt bé que la nostra oïda musical té límits a l'hora de comprendre tot el que passa. I que hi ha diferències entre l'anàlisi de la partitura de la música que es fa amb la vista i l'oïda i l'anàlisi auditiva de la música que es fa únicament amb l'oïda.
Conversem amb el periodista Bernat Soler i amb Sam Silva, tècnic de so, autors del pòdcast "Rapsòdia bohèmia", que podeu escoltar a 3Cat amb motiu del 50è aniversari d'aquest tema que Freddie Mercury va compondre per a l'àlbum "A Night at the Opera", de Queen.