
Sant Joan complicat a Rodalies amb incidències a les línies R2, R2 Nord, R3, R4 i R11
La xarxa de Rodalies ha patit una jornada d'incidències amb talls a la circulació de trens que han dificultat el retorn a casa després de la revetlla de Sant Joan.
Des del migdia, l'R3 ha quedat suspesa per un incendi a Granollers-Canovelles i s'ha reobert passades les set. Renfe ha demanat als afectats que durant la incidència utilitzessin el servei alternatiu per carretera entre l'estació de Fabra i Puig i Puigcerdà.
El foc ha cremat una zona de matolls al costat de les vies del tren i els Bombers hi han estat treballant per descartar que l'incendi hagués afectat la catenària.
La circulació de trens entre Montblanc i l'Espluga de Francolí, del trajecte Lleida-La Plana-Picamoixons, està afectada aquesta nit per un altre incendi prop de les vies del tren.
També hi ha hagut una altra incidència a la infraestructura entre Barcelona Sants i Montcada i Reixac que ha provocat talls de circulació a l'R2, l'R2 Nord i l'R11.
En un primer moment, l'R2 només funcionava entre l'aeroport i Sants i entre Montcada i Reixac i Sant Celoni, però, passades les 19.30, s'ha restablert el servei.
Pel que fa a l'R4, s'ha restablert la circulació per via única entre Fabra i Puig i Montcada Bifurcació, que havia quedat interrompuda també per una incidència en la infraestructura.
Aquesta mateixa línia ha quedat tallada a Sabadell aquest matí quan un cotxe amb quatre persones dintre ha caigut a la via.
Recomanen el servei alternatiu per carretera
Renfe ha explicat que a l'R11 també han establert un servei alteratiu per carretera durant tota la tarda entre Granollers centre i Clot i ha animat a utilitzar aquest servei quan hi hagi incidències. Finalment, els trens han començat a funcionar quan s'ha solucionat la incidència de l'R2.
Les incidències ferroviàries han anat més enllà del servei de Rodalies i també han arribat a l'alta velocitat. En aquest sentit, la circulació dels trens entre Girona i Barcelona ha quedat afectada per un incendi forestal prop de la via entre Girona i Viloví d'Onyar que ha obligat a tallar el servei momentàniament.








