La quarta escena, en la qual ens endinsem en dues de les grans passions de Dalí, el cinema i la ciència, la compartirem amb dos convidats, amb qui tindrem un diàleg molt viu. D'una banda, el crític i realitzador de programes de cinema Àlex Gorina i, de l'altra, el doctor en física i director científic de l'obra social de "la Caixa", Jorge Wagensberg.
Pel que fa al cinema, la càmera tenia un atractiu enorme per Dalí, i va fer dues aportacions essencials en aquest àmbit: "Un chien andalou" i "L'Âge d'or", dirigides per Luis Buñuel.
L'altre vessant es basa en el coneixement i incorporació posterior de teories científiques en la seva obra pictòrica: la teoria de la relativitat, la mecànica quàntica, el nombre d'or, la teoria de les catàstrofes, les composicions geomètriques, l'estructura molecular de l'ADN, la física nuclear... No hem d'oblidar que Dalí llegia amb regularitat publicacions científiques i que va conèixer alguns dels grans investigadors del moment.
Destaquem: Salvador Dalí i els militars i l'Esglèsia (àudio)
Dalí era conscient que la construcció de la seva pròpia imatage transcendia l'impacte generat pels seus quadres. El pintor i el seu característic bigoti es van convertir l'any 1968 en la imatge de la xocolata Lanvin.
Salvador Dalí tenia una gran passió per a la ciència. La seva obra reflecteix els principals descobriments científics del segle XX: el psicoanàlisi, la teoria de la relativitat, la fissió de l'àtom i la mecànica quàntica, la descoberta de l'ADN... El documental "Dimensió Dalí" (2004) recull aquest aspecte del pìntor i reprodueix imatges inèdites de l'artista amb científics.
Dalí va treballar a Hollywood amb Alfred Hitchcock en l'ambientació d'un episodi de la pel.lícula "El sueño" (1945), que tracta sobre el psicoanàlisi. La seqüència ¿amb iconografia daliniana- és clau per resoldre el misteri sobre el que gira el film.