
Aleix Espargaró posa punt i final a la seva doble vida
El vallesà confirma que deixarà de disputar proves professionals de ciclisme per centrar-se en Honda
Després de més de 300 Grans Premis i 15 temporades competint a MotoGP, Aleix Espargaró va fer compatible la moto, com a provador d'Honda, amb la bici. Fa gairebé un any l'equip Lidl-Trek anunciava el fitxatge del pilot vallesà, fins aleshores només un gran aficionat a la bicicleta, amb qui acabaria comptant en proves professionals com la Volta d'Àustria o el Circuit de Getxo.
Però la "doble vida" del pilot granollerí no anirà més enllà. Espargaró deixarà de disputar curses amb l'equip austríac, i es limitarà a sortir a entrenar-se amb els companys per centrar-se en l'evolució de les motos de l'escuderia HRC. El de Granollers ha explicat que Honda li va demanar que es decantés per alguna de les dues disciplines. El punt d'inflexió es va viure al Gran Premi de Catalunya, una de les cinc cites del Mundial que ha corregut amb una invitació o com a suplent de la marca japonesa:
"Realment a Barcelona hi va haver un punt d'inflexió, perquè vaig arribar rebentat amb tres vèrtebres trencades per la bici, i l'Albert Puig (team manager de HRC Honda) em va asseure i em va dir: 'Entenc molt bé la teva passió, però això és Honda: has d'estar més centrat'."
La realitat és que, com va confessar a Esport3 el mateix Espargaró, enguany ha tingut més contratemps físics per accidents amb la bici que conduint la moto. A la Volta d'Àustria, la del seu debut, va abandonar a la tercera etapa per un trencament del lligament del dit polze, i a l'agost una caiguda entrenant-se li va ocasionar una fractura de dues vèrtebres que va frustrar la seva participació al GP d'Hongria.
"Pensava que podria estar en els dos mons i no ha estat així", ha expressat amb resignació un dels esportistes més complets del país que ja ha complert els 36 anys.

