
El Barça renuncia a un patrocini per no entrar en conflicte polític amb la Xina
Segons ha avançat el diari Ara, aquest patrocini de la marca de roba sueca podria haver suposat uns ingressos al voltant d'uns 3 milions d'euros anuals
El FC Barcelona tenia molt avançades les negociacions amb H&M perquè l'empresa tèxtil fos el nou patrocinador de la roba de passeig dels jugadors del primer equip masculí de futbol, però el compromís de la marca sueca de no utilitzar cotó de Xinjiang a causa del suposat ús de treball forçós és el motiu principal que ha aturat les converses, ja que el club no vol conflictes amb la Xina.
Així ho va avançat el Diari ARA i ho ha pogut confirmar EFE de fonts del club, que han explicat que els principals temors van néixer des d'un sector del departament de comunicació i l'oficina de Hong Kong. I asseguren que l'entitat blaugrana va ser transparent amb H&M sobre la principal raó per la qual, de moment, s'ha volgut parar l'acord.
La versió oficial del Barça és que no hi ha cap negociació a punt de tancar-se amb una marca perquè s'encarregui de la roba de passeig del club i que, en aquest moment, l'actiu tampoc suposa una prioritat perquè hi ha altres assumptes molt més urgents. Aquest patrocini podria haver suposat al voltant d'uns 3 milions d'euros anuals.
El comunicat d'H&M es va publicar el 2020 i denunciava que diferents organitzacions civils havien difós l'existència de camps de treball a la regió de Xinjiang, situada al nord-est de la Xina, on s'hauria explotat ciutadans de la minoria musulmana uigur.
A partir de llavors, va haver-hi represàlies de la Xina contra H&M per aquesta decisió i, actualment, la marca sueca no apareix en algunes de les webs de venda en línia més populars del país asiàtic i les seves més de 500 botigues no existeixen en els principals geolocalitzadors.
Les pors del Barça se sustenten en el fet que ha de renovar l'acord de patrocini amb una empresa xinesa, el fabricant de productes electrònics Oppo, que aportaria aproximadament el doble de diners del que suposaria H&M i que té un altre patrocinador, l'empresa d'assegurances Taiping Life Insurance, que pertany al govern xinès.
El 2018, el FC Barcelona va tancar un acord de patrocini amb l'empresa nord-americana Thom Browne perquè fos l'encarregada de vestir de carrer als jugadors i al cos tècnic del primer equip masculí. El contracte es va signar per tres anys i acaba aquest estiu.

