"Barcelona, abans que el temps ho esborri"
Una pel·lícula documental basada en la novel·la homònima de Javier Baladía.
"Barcelona, abans que el temps ho esborri" (2011) va ser designat millor documental en l'última edició dels Premis Gaudí. Un triomf de la directora d'"El triomf" (2006), que amb aquest, el seu tercer llargmetratge darrere de les càmeres, es va confirmar com una cronista apassionada i molt personal de la seva ciutat, Barcelona.
La pel·lícula es basa en la novel·la "Abans que el temps ho esborri" (Ed. La Magrana, 2004), escrita per Javier Baladía, també coguionista i protagonista necessari de l'adaptació realitzada per Mireia Ros. I és que els records i les anècdotes de les seves il·lustres branques familiars -els Baladía i els Llorach- vertebren una narració plena de sorpreses, que ens trasllada als anys daurats d'una elit cosmopolita, emprenedora i culta. Som a principis del segle XX i Barcelona enlluerna el món sencer amb la seva empenta. Però darrere de l'esplendor s'amaguen històries tèrboles, fortunes dilapidades i profunds desamors.
Una època convulsa i fascinant que aplega cognoms pomposos de la burgesia barcelonina i celebritats internacionals com Nijinsky, Barbara Hutton, Richard Strauss o Carlos Gardel.
La pel·lícula es basa en la novel·la "Abans que el temps ho esborri" (Ed. La Magrana, 2004), escrita per Javier Baladía, també coguionista i protagonista necessari de l'adaptació realitzada per Mireia Ros. I és que els records i les anècdotes de les seves il·lustres branques familiars -els Baladía i els Llorach- vertebren una narració plena de sorpreses, que ens trasllada als anys daurats d'una elit cosmopolita, emprenedora i culta. Som a principis del segle XX i Barcelona enlluerna el món sencer amb la seva empenta. Però darrere de l'esplendor s'amaguen històries tèrboles, fortunes dilapidades i profunds desamors.
Una època convulsa i fascinant que aplega cognoms pomposos de la burgesia barcelonina i celebritats internacionals com Nijinsky, Barbara Hutton, Richard Strauss o Carlos Gardel.

