Virtualització

Els nous Telenotícies vénen marcats per la innovació, l'evolució i l'optimització

La renovació dels telenotícies, el canal 3/24 i el web 324.cat aposta per un canvi d'imatge, d'organització i de continguts que serà visible a partir del 20 de gener.

Compte enrere per a l'estrena de la nova imatge dels Serveis informatius de TV3, que serà el 20 de gener, coincidint amb el trentè aniversari de l'inici de les seves emissions regulars. Els serveis informatius de TV3 afronten la recta final de la renovació dels seus Telenotícies no només amb un canvi d'imatge, sinó també d'organització i de continguts, que afectarà els Telenotícies, canal 3/24 i web 324.cat. Feia 8 anys que els Telenotícies no vivien cap canvi.
 
El nou decorat s'ubica en un plató de 300 metres quadrats, el doble de l'actual on ara només s'hi fan els Telenotícies. Aquest nou plató serà polivalent i permetrà adaptar-lo a tota mena de programes informatius, com el "2324", "Espai terra" o altres programes especials. Es basarà sobretot en la virtualització i, si bé hi ha una part física, la major part de l'espai és un "chroma" verd on s'hi poden projectar gràfics en 3 dimensions i infinitat de fons. Paulí Subirà, cap d'imatge de TV3, matisa: "Tot el plató és virtualitzat, que no virtual". Compta amb 96 petites càmeres de posicionament, 6 càmeres de rodatge (de les quals 4 en funcionament durant el "TN"), una grua amb "telepompter", una taula amb cabuda per a 7-8 persones. Com a curiositat, els presentadors seuran a la taula en un tamboret per poder aixecar-se amb més facilitat quan la informació requeireixi alçar-se de peu.



 
A menys d'un mes per a l'estrena, el plató polivalent bull de tècnics, realitzadors, operadors de càmera, dissenyadors que ultimen una feina que porta mesos gestant-se. Els espectadors hauran d'esperar fins al dia de l'estrena per veure en funcionament els nous decorats. "Volem mantenir la sorpresa", explica Jaume Peral, cap d'informatius de TV3, que afegeix: "Es tracta d'evolucionar un model d'èxit molt consolidat i acceptat, no d'un canvi radical".
 
La nova imatge que oferiran els nous Serveis Informatius serà molt diferent de la que ha mostrat aquests últims anys i també de la que avui ofereix la competència. Partint de la idea de simplificar, es busca una imatge més clara i lluminosa, un ritme menys frenètic i agressiu en favor d'una línia "mediterrània".
 
A nivell organitzatiu, a banda del canvi de presentadors ja anunciat anteriorment amb Toni Cruanyes al capdavant del "TN vespre", s'han repensat maneres de treballar internament. A tall d'exemple, la figura d'editor del "TN comarques" i el "TN migdia" es converteix en una sola "per evitar disfuncions", ha aclarit Peral, i per "vetllar per les dues escaletes". Assumeix aquest càrrec Dani Bramon, actual editor del "TN migdia".

El grafisme és un dels eixos renovats. El taronja continua present en algun element per atorgar continuïtat, però els colors que predominen són el blanc, gris i el blau verdós. S'ha automatitzat bona part de la producció gràfica, explica el cap de realització d'Informatius, Toni Juanet, cosa que facilita la integració dels gràfics en el plató virtual.
 
La imatge personal també s'ha treballat a fons. Maquillatge, perruqueria i vestuari s'han pensat conjuntament buscant una estètica "slim fit".
 
Tota la tasca de renovació dels Serveis Informatius s'ha fet amb personal de la casa, excepte la tecnologia, que s'ha comprat fora. El pressupost del nou plató ascendeix al milió d'euros. La inversió tecnològica permet evolucionar i de fet està preparada per a l'alta definició.
Anar al contingut