"Entre línies" mostra com es prepara una òpera al Gran Teatre del Liceu
El programa fa un seguiment dels preparatius de les òperes "Cavalleria rusticana" i "I Pagliacci", que recentment es van representar al Gran Teatre del Liceu de Barcelona.
Aquest dimarts, el programa "Entre línies" fa un seguiment dels preparatius de les òperes "Cavalleria rusticana" i "I Pagliacci", que fa poc es van representar al Gran Teatre del Liceu de Barcelona.
El reportatge dóna una idea molt clara de tot el que mobilitza un espectacle d'aquestes característiques, tant a nivell artístic com de producció, així com la dificultat que representa coordinar tots els elements perquè a escena tot surti a la perfecció. En aquest sentit, una de les persones més importants és l'apuntador, i en el reportatge veurem com sap passar inadvertit i alhora ser determinant perquè no hi hagi cap errada durant la representació.
El programa també es fixa en el paper del tenor argentí José Cura, i el segueix en els assajos i en les hores prèvies a la sortida a escena. També descobreix qui forma part del Cor del Liceu, un col·lectiu de cantants professionals format per una seixantena d'homes i dones que són com una gran família.
Però, a més dels professionals, el reportatge també recull el testimoni dels espectadors. Actualment, el perfil de les persones que assisteixen al Liceu és molt divers. Segueix dos casos oposats. D'una banda, el d'una família amb llotja que accedeix al teatre a través del Cercle, un club social històric i elitista. D'una altra, el d'un noi que té seient al cinquè pis, una de les zones més barates, i amb menys visibilitat. Veurem com s'ho engipona per seguir les òperes.
El reportatge dóna una idea molt clara de tot el que mobilitza un espectacle d'aquestes característiques, tant a nivell artístic com de producció, així com la dificultat que representa coordinar tots els elements perquè a escena tot surti a la perfecció. En aquest sentit, una de les persones més importants és l'apuntador, i en el reportatge veurem com sap passar inadvertit i alhora ser determinant perquè no hi hagi cap errada durant la representació.
El programa també es fixa en el paper del tenor argentí José Cura, i el segueix en els assajos i en les hores prèvies a la sortida a escena. També descobreix qui forma part del Cor del Liceu, un col·lectiu de cantants professionals format per una seixantena d'homes i dones que són com una gran família.
Però, a més dels professionals, el reportatge també recull el testimoni dels espectadors. Actualment, el perfil de les persones que assisteixen al Liceu és molt divers. Segueix dos casos oposats. D'una banda, el d'una família amb llotja que accedeix al teatre a través del Cercle, un club social històric i elitista. D'una altra, el d'un noi que té seient al cinquè pis, una de les zones més barates, i amb menys visibilitat. Veurem com s'ho engipona per seguir les òperes.

