L'actor Òscar Jaenada respon dijous al qüestionari de "Silenci?"
L'actor català respon dijous al qüestionari de "Silenci?", en un programa on també parlarem de l'agència publicitària Strawberry Frog i del projecte Adicolor.
Aquesta setmana a "Silenci?" veurem els següents continguts:
Òscar Jaenada s'entrevista amb "Silenci?" entre canya i canya
Poc s'imaginava l'actor Óscar Jaenada que les coses li anirien tan bé quan, ara fa set anys, va decidir fer les maletes i marxar d'Esplugues de Llobregat a Madrid per buscar-se la vida. Films com "Noviembre", "El juego de la verdad" o "Descongélate" van polir un talent que explotaria amb "Camarón", un paper que assegura que ha oblidat. Deu ser l'únic, perquè, des que va guanyar el Goya al millor actor per la interpretació del mític "cantaor" flamenc, és l'actor més buscat pels mitjans i pels fans. En aquest qüestionari de "Silenci?", Jaenada confessa que també li agradaria protagonitzar un biopic de Cantinflas, el Che o King Kong. Un repertori de personatges tan eclèctic com el dels seus gustos musicals, que van des d'Arctic Monkeys fins a La Terremoto de Alcorcón.
Strawberry Frog, una agència publicitària que organitza viatges i trenca esquemes en creativitat
Strawberry Frog significa "granota de maduixa". Tan extravagant com el nom és la manera de treballar d'aquesta agència de Nova York. Per exemple, no ha guanyat mai cap premi, perquè no s'ha presentat mai a cap festival. També dedica part dels beneficis a organitzar un viatge anual per als empleats. Les seves campanyes per a marques com Heineken, Toyota, Sony Ericsson o Asics Tiger han fet de Strawberry Frog una referència on s'emmirallen moltes agències. És un exemple del que en publicitat s'anomenen "hot shops" o "boutiques", és a dir, agències petites i especialitzades a trobar vies més efectives per arribar al consumidor que el tradicional espot televisiu. Aquest reportatge de "Silenci?" explica per què Strawberry Frog s'ha convertit en una de les agències publicitàries de moda.
Adicolor, un projecte que reuneix una vintena d'artistes per personalitzar un parell de vambes
El 1983, la marca alemanya Adidas treia al mercat la sèrie Adicolor, un model de vamba totalment blanc i acompanyat d'un paquet de sis retoladors que permetien personalitzar el calçat al gust de cadascú. Ara, Adicolor arriba de nou a les botigues. Com a homenatge a la sèrie blanca original, creadors de diferents àmbits i disciplines han personalitzat unes vambes amb total llibertat creativa. El resultat final és una barreja eclèctica d'estils i materials. Adicolor reuneix en un sol projecte llegendes del disseny i l'art, com el britànic Peter Saville o Keith Haring, amb joves talents de les arts com la francesa Fafi o el col·lectiu Surface to Air. La sèrie també ret un sentit homenatge als 80 amb models dedicats als populars "muppets" de Jim Henson, Betty Boop, els cromos Panini o la pel·lícula de culte "Tron". Aquest reportatge de "Silenci?" repassa les col·laboracions artístiques més interessants del projecte.
Cristina Rosenvinge, publica nou disc i respon el qüestionari del programa
Christina Rosenvinge sempre s'ha mostrat més a prop dels cantautors amb el cor malferit que de les bandes alegres i optimistes. La seva amistat amb formacions nord-americanes tan importants com Sonic Youth ha acabat de perfilar el seu pop trist i experimental. Ara, està d'estrena amb "Continental 62", un disc de folk personal i melangiós, que s'inspira en bandes sonores d'autors com Bernard Herrmann i Angelo Badalamenti. Amb aquesta gravació, la cantautora madrilenya tanca una trilogia iniciada amb els àlbums "Frozen Pool" (2000) i "Foreign Land" (2004). Christina Rosenvinge explica al qüestionari de "Silenci?" els records de la seva vida a Nova York i parla dels seus directors preferits.
Òscar Jaenada s'entrevista amb "Silenci?" entre canya i canya
Poc s'imaginava l'actor Óscar Jaenada que les coses li anirien tan bé quan, ara fa set anys, va decidir fer les maletes i marxar d'Esplugues de Llobregat a Madrid per buscar-se la vida. Films com "Noviembre", "El juego de la verdad" o "Descongélate" van polir un talent que explotaria amb "Camarón", un paper que assegura que ha oblidat. Deu ser l'únic, perquè, des que va guanyar el Goya al millor actor per la interpretació del mític "cantaor" flamenc, és l'actor més buscat pels mitjans i pels fans. En aquest qüestionari de "Silenci?", Jaenada confessa que també li agradaria protagonitzar un biopic de Cantinflas, el Che o King Kong. Un repertori de personatges tan eclèctic com el dels seus gustos musicals, que van des d'Arctic Monkeys fins a La Terremoto de Alcorcón.
Strawberry Frog, una agència publicitària que organitza viatges i trenca esquemes en creativitat
Strawberry Frog significa "granota de maduixa". Tan extravagant com el nom és la manera de treballar d'aquesta agència de Nova York. Per exemple, no ha guanyat mai cap premi, perquè no s'ha presentat mai a cap festival. També dedica part dels beneficis a organitzar un viatge anual per als empleats. Les seves campanyes per a marques com Heineken, Toyota, Sony Ericsson o Asics Tiger han fet de Strawberry Frog una referència on s'emmirallen moltes agències. És un exemple del que en publicitat s'anomenen "hot shops" o "boutiques", és a dir, agències petites i especialitzades a trobar vies més efectives per arribar al consumidor que el tradicional espot televisiu. Aquest reportatge de "Silenci?" explica per què Strawberry Frog s'ha convertit en una de les agències publicitàries de moda.
Adicolor, un projecte que reuneix una vintena d'artistes per personalitzar un parell de vambes
El 1983, la marca alemanya Adidas treia al mercat la sèrie Adicolor, un model de vamba totalment blanc i acompanyat d'un paquet de sis retoladors que permetien personalitzar el calçat al gust de cadascú. Ara, Adicolor arriba de nou a les botigues. Com a homenatge a la sèrie blanca original, creadors de diferents àmbits i disciplines han personalitzat unes vambes amb total llibertat creativa. El resultat final és una barreja eclèctica d'estils i materials. Adicolor reuneix en un sol projecte llegendes del disseny i l'art, com el britànic Peter Saville o Keith Haring, amb joves talents de les arts com la francesa Fafi o el col·lectiu Surface to Air. La sèrie també ret un sentit homenatge als 80 amb models dedicats als populars "muppets" de Jim Henson, Betty Boop, els cromos Panini o la pel·lícula de culte "Tron". Aquest reportatge de "Silenci?" repassa les col·laboracions artístiques més interessants del projecte.
Cristina Rosenvinge, publica nou disc i respon el qüestionari del programa
Christina Rosenvinge sempre s'ha mostrat més a prop dels cantautors amb el cor malferit que de les bandes alegres i optimistes. La seva amistat amb formacions nord-americanes tan importants com Sonic Youth ha acabat de perfilar el seu pop trist i experimental. Ara, està d'estrena amb "Continental 62", un disc de folk personal i melangiós, que s'inspira en bandes sonores d'autors com Bernard Herrmann i Angelo Badalamenti. Amb aquesta gravació, la cantautora madrilenya tanca una trilogia iniciada amb els àlbums "Frozen Pool" (2000) i "Foreign Land" (2004). Christina Rosenvinge explica al qüestionari de "Silenci?" els records de la seva vida a Nova York i parla dels seus directors preferits.

